U wenst een beter rendement op uw CRM investering?

Gepubliceerd op 18/04/2017 door | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Tips, tricks & how-to's

Voor Microsoft Dynamics 365 Online kan u ‘Organisatie-inzichten dashboards’ configureren vanuit de Microsoft AppSource. Deze dashboards geven u meer inzicht in het effectieve gebruik van uw Microsoft Dynamics 365-omgeving. Omdat een succesvolle CRM investering valt of staat met de aanvaarding en het correct gebruik van het CRM pakket, kunnen deze dashboards zeker een nuttig hulpmiddel zijn.

Daarnaast kan u via de ‘Organisatie-inzichten dashboards’ ook opslagquota controleren, details van werkstromen en API-aanroepen analyseren, eventuele fouten snel vaststellen, … .

De belangrijkste dashboards

Hieronder zetten we voor u de belangrijkste ‘Organisatie-inzichten dashboards’ op een rijtje. Elk dashboard is aanpasbaar zodat u die gegevens te zien krijgt die voor uw organisatie het belangrijkst zijn. U kan grafieken aanpassen en verwijderen. Opgelet, de dashboards zijn hoofdzakelijk enkel toegankelijk voor systeembeheerders en administratoren. U kan wel de security-rollen aanpassen, zodat ze ook beschikbaar zijn voor andere gebruikers.

Standaard dashboard (start)

Dit is het standaard dashboard met een overzicht van het aantal actieve Microsoft Dynamics 365-gebruikers, totaal aantal API-aanroepen, aantal uitgevoerde plug-ins, … .

CRM blog: screenshot organisatie-inzichten standaard dashboard - Microosft Dynamics 365

Dashboard Actieve Gebruikers

Gebruik dit dashboard om te weten te komen hoeveel Microsoft Dynamics 365-gebruikers er zijn, wie de actiefste gebruikers zijn, welke entiteiten het vaakst worden gebruikt, welke bewerkingen het meest worden uitgevoerd, het aantal pagina-aanvragen, … .

CRM blog: organisatie-inzichten dashboard actieve gebruikers - Microsoft Dynamics 365

Dashboard Systeemtaken

Gebruik dit dashboard om te identificeren welke werkstromen mislukken en eventueel leiden tot slechte datakwaliteit en onverwachte resultaten.

CRM blog: organisatie-inzichten dashboard systeemtaken Microsoft Dynamics 365

Dasboard Invoegtoepassingen (plug-ins)

Gebruik dit dashboard om te zien welke plug-ins het meest worden uitgevoerd en te controleren welke plug-ins vaak falen.

CRM blog: organisatie-inzichten dashboard invoegtoepassingen van Microsoft Dynamics 365

Dashboard Opslag

Dit dashboard laat zien wat de opslagcapaciteit en het verbruik is van uw Microsoft Dynamics 365 (online)-omgeving (tenant*).

CRM blog: organisatie-inzichten dashboard opslag

* Met ‘tenant’ wordt bedoeld: de account die u creëert in de Microsoft Online Services omgeving wanneer u zich registreert voor een Microsoft Dynamics 365 (online) licentie. Een ‘tenant’ bestaat uit unieke geïdentificeerde domeinnamen, gebruikers, security groepen en licenties.

Dashboard Statistieken API-aanroepen

Gebruik dit dashboard om API (Application Program Interfaces)-aanroepen op te volgen. API calls worden gebruikt om vanuit programmatie te communiceren met de CRM backend. Hier kan u dus zien welke acties het meest uitgevoerd worden vanuit integraties, wanneer deze acties gebeuren en hoeveel deze mislukken.

CRM blog: organisatie-inzichten dashboard statistieken API-aanroepen van Microsoft Dynamics 365

Wenst u gebruik te maken van deze ‘Organisatie-inzichten dashboards'?


Lees meer

Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Microsoft Dynamics 365 Copilot stelt verkopers nét die content voor die het salesproces verbetert.
Zo helpt Microsoft Dynamics 365 Copilot je marketingcampagne sneller van concept tot lancering.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!