CRM oplossing om verkoopteam maximaal te ondersteunen

Cebeo zocht een CRM oplossing om haar verkoopteam maximaal te ondersteunen. Na screening van verschillende standaardpakketten koos Cebeo voor Microsoft Dynamics en Net IT als CRM partner. “Het professionalisme, de luistervaardigheid en de oplossingsgerichtheid van Net IT heeft ons heel wat vertrouwen gegeven”, zegt Mario De Poortere, projectbegeleider van CRM bij Cebeo.

Microsoft Dynamics wordt echter niet alleen gebruikt door de interne en externe verkoopmedewerkers van Cebeo. Ook de marketingafdeling gebruikt CRM, in eerste instantie voor de organisatie en opvolging van evenementen. In een latere fase zal de CRM tool ook beschikbaar worden gemaakt voor de medewerkers van logistiek, inkoop, … .

Alle klantinformatie centraal beschikbaar

In de bedrijfsstrategie van Cebeo staan customer-centricity en customer-intimacy centraal. Die klantgerichtheid zit ingebakken in de volledige organisatie en CRM helpt om dit nog verder uit te bouwen. Dankzij de CRM oplossing van Net IT kan Cebeo de noden en behoeften van haar klanten op een gestructureerde manier verzamelen.

Ook informatie over verkoopdeals, offertes, cross-selling opportuniteiten, … zijn centraal en online beschikbaar. Net IT zorgde ervoor dat de verkopers van Cebeo altijd toegang hebben tot hun CRM-omgeving via o.a. de mobiele Microsoft Dynamics 2016 app op Windows tablets. Hierdoor kunnen ze korter op de bal spelen bij leads, offerte-opvolging en cross-selling. Bovendien kunnen ze de volledige historiek van een klant zien en hierop verder inspelen bij een volgende afspraak.

Banner download customer case Vasco