Midoffice met Microsoft Dynamics CRM

De Oost-Vlaamse gemeente Destelbergen wenste haar administratie verder te automatiseren en te digitaliseren. Redenen waren een aantal decretale verplichtingen en het eigen initiatief om de dienstverlening aan de burgers te verbeteren. Dat laatste gebeurt nu vooral dankzij een opsplitsing van de front- en backoffice met nieuwe infobalies waar de meerderheid van de bezoekers onmiddellijk wordt geholpen. Deze snelle dienstverlening wordt mede mogelijk gemaakt dankzij Microsoft Dynamics CRM die alle nodige informatie over de gemeentelijke producten samenbrengt en klantcontacten stroomlijnt tussen de front- en backoffice.

Specifieke CRM oplossing voor steden en gemeenten

Net IT implementeerde bij gemeente Destelbergen haar CRM oplossing voor steden en gemeenten, gebaseerd op Microsoft Dynamics CRM. Postregistratie, klachten- en meldingsbeheer, centraal adressenbeheer, notulering enz. gebeuren nu centraal in Microsoft Dynamics CRM als midoffice. Alle medewerkers hebben hierdoor toegang tot gecentraliseerde en geactualiseerde gegevens, die ze bovendien beter kunnen opvolgen. Deze verbeterde interne werking zorgt er verder voor dat men de burgers sneller helpt.

De midoffice oplossing van Net IT voor steden en gemeenten, gebouwd op Microsoft Dynamics CRM, voldoet aan de Open Standaarden voor Lokale Overheden (OSLO). Het Europees model rond open data zorgt voor standaardisatie waardoor gemeentes vlot en veilig gegevens met elkaar kunnen uitwisselen.

Meer weten? Download hier de volledige customer case

>> Lees ook: Waarom overheden CRM toepassen

>> Lees ook: CRM oplossing voor lokale besturen volgens het CCSP model