Download de customer case

Siebel migratie naar Microsoft Dynamics CRM

Profiel

Q-Park is één van de grootste Europese parkeerdienstverleners met sterke marktposities in Nederland, Duitsland, België, Groot-Brittannië, Frankrijk, Ierland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland. De organisatie heeft meer dan 860.000 parkeerplaatsen verdeeld over meer dan 5.900 locaties in eigendom, exploitatie, beheer of een combinatie daarvan.

Uitdaging

De verouderde CRM-toepassing die men voordien gebruikte, was niet voldoende gebruiksvriendelijk en niet geschikt voor taken zoals het opvolgen van marketingcampagnes. Dat gebeurde daardoor met spreadsheets. Het ontbrak Q-Park ook aan een compleet beeld van alle klantencontacten en -vragen.

Oplossing

Net IT hielp Q-Park bij de migratie van Siebel naar Microsoft Dynamics CRM 2011, dat nu dient als centrale werkruimte waar alle klanteninformatie wordt bijgehouden.

Q-Park, leverancier van parkeerdiensten, wou meer halen uit zijn klantencontacten en werkte samen met Net IT voor de implementatie van Microsoft Dynamics CRM. In tien landen gaan de afdelingen customer services, marketing en sales, business development en ook de financiële afdeling op termijn allemaal werken met de toepassing. Die draait centraal in het datacenter van Q-Park.

De gebruikers van customer services houden in Dynamics CRM alle contacten met klanten bij. Dankzij de uitgebreide mogelijkheden voor rapportering kan de organisatie haar aanpak doelgericht commercieel verfijnen. Ook marketingcampagnes kunnen met Dynamics CRM meer gestructureerd worden opgevolgd.

Net IT zorgde niet alleen voor de migratie van alle bestaande klantengegevens in Siebel naar Dynamics CRM maar stond ook in voor de integratie met andere softwaretoepassingen, zodat de gebruikers slechts in één scherm hoeven te werken. Zo krijgen ze een heel compleet beeld van elke klant.