Nood aan een nieuwe en efficiëntere CRM-omgeving

Om de interne en externe communicatieprocessen te ondersteunen, hanteerde de communicatieafdeling van de Universiteit Antwerpen al langer Microsoft Dynamics CRM. Door het jarenlange gebruik waren er enkele onregelmatigheden in de CRM-applicatie geslopen. Er was duidelijk nood aan een upgrade en een volledige herstructurering van de CRM-omgeving.

Efficiënt beheer van contactgegevens en betrouwbare marketinglijsten

Net IT zorgde voor de upgrade naar een recente Microsoft Dynamics CRM-versie en voor een efficiëntere opbouw van het CRM-pakket. Met de nieuwe CRM-omgeving kan de universiteit haar uitgebreide contactendatabank van meer dan 65.000 contacten efficiënt beheren. Hierbij worden wijzigingen in de bronbestanden nu automatisch aangepast in Microsoft Dynamics CRM, en zijn manuele aanpassingen verleden tijd. De communicatieafdeling kan nu ook snel dynamische en betrouwbare marketinglijsten maken, zonder hiervoor beroep te moeten doen op de IT-afdeling.

De volgende fase in het CRM-project zal de decentrale ontsluiting zijn van het CRM-pakket. De bedoeling is dat ook de negen faculteiten CRM autonoom zullen gebruiken en inzetten voor hun externe communicatie.

Banner_Meer info_Customer Case Universiteit Antwerpen