Vernieuwing van bestaande CRM-omgeving

Vasco Group nv had nood aan een vernieuwing van hun bestaande CRM-omgeving. Samen met Net IT werd de scope van het nieuwe CRM-project afgebakend. Er werden drie grote luiken gedefinieerd: General Sales, Projecten en Marketing. Momenteel is vooral het Sales- en Projecten luik volop in gebruik. In de nabije toekomst zal ook het marketinggedeelte verder op punt worden gezet.

De nieuwe CRM-omgeving werd uitgerold naar 65 country managers en verkopers in buitendienst, 30 verkopers in binnendienst en 10 managementleden van Vasco.

Betere projectopvolging en snel zicht op verkoopcijfers

De voornaamste gebruikers van de CRM-applicatie bij Vasco zijn het management en de verkoopmedewerkers in binnen- en buitendienst, verspreid over 9 landen in Europa. Hans Steenbreker, IT Director bij Vasco: “Onze verkopers beseffen dat ze CRM nodig hebben om hun job succesvoller te kunnen uitoefenen. Dankzij de nieuwe CRM-omgeving kunnen onze verkopers gemakkelijker informatie over klanten en projecten opzoeken: hoe ver staat de klant binnen het buying proces? Hoe kijkt de klant naar de producten van Vasco? Moet de verkoper nog veel argumenten aanhalen om de klant over de streep te trekken? Zo kom je tot het 360° klantbeeld waarmee je het onderscheid kan maken en effectiever kan verkopen”.

Vasco heeft haar CRM-omgeving ook gekoppeld met Microsoft Power BI en een al bestaande BI (Business Intelligence) oplossing. Hierdoor kunnen het het management en de verkopers snel zicht krijgen op de verkoopcijfers per klantgroep en per land.

Banner download customer case Vasco