Wat is CRM?

CRM staat voor Customer Relationship Management of klantrelatiebeheer. CRM is een strategie waarbij u uw klanten op de eerste plaats zet. Niet uw onderneming en producten staan centraal, maar wel de wensen en behoeften van de klant. Met andere woorden, uw klant is uw held, niet uw product of dienst. 

Bedrijven met een succesvolle CRM strategie zijn bedrijven die voortdurend werken aan waardecreatie in hun bedrijfsstrategie waarbij drie zaken centraal staan:

contacteer ons

Waarom is CRM belangrijk?

Verschillende onderzoeksbureau’s, zoals Gartner en Forrester Research, toonden al aan dat organisaties die Customer Relationship Management toepassen, winstgevender zijn en een sterkere concurrentiepositie hebben. CRM draagt bij tot:

  • efficiëntere verkoopcyclus
  • betere leadconversie
  • minder sales- en marketingkosten
  • betere klantenservice
  • hogere klantretentie en -loyaliteit

Steeds meer bedrijven investeren in CRM software. Dat bleek uit een recente aankondiging van Gartner. Zij meldden dat CRM aan het eind van 2017 was uitgegroeid tot de grootste softwaremarkt, met een wereldwijde omzet van 39,5 miljard dollar.


contacteer ons

Hoe werkt CRM software?

U heeft CRM software nodig om alle klantgegevens, contactmomenten, service-aanvragen, voorkeuren, … te verzamelen op één locatie. Pas dan krijgen al uw medewerkers een 360° klantbeeld (klantinzicht), kunnen zij de klant meer service op maat bieden en zorgen voor een betere klantbeleving en –betrokkenheid.

Met CRM software kan u niet alleen gegevens overzichtelijk bewaren, maar u kan er ook uw bedrijfsactiviteiten mee vereenvoudigen. Zo biedt Microsoft Dynamics 365 intelligente bedrijfsapplicaties waarmee u al uw bedrijfsprocessen kan beheren en uitvoeren in de cloud. Met Microsoft Dynamics 365 kunnen u en uw medewerkers efficiënter (samen)werken.

Is CRM iets voor u?

Natuurlijk wilt u met uw bedrijf vooruitgaan. U wilt toch ook:

- uw verkoopkansen en omzet verhogen?
- uw klanten gelukkiger maken?
- uw teams slimmer laten werken?
- uw klantloyaliteit maximaliseren?
- uw strategische beslissingen versterken?

Twijfel niet, want Customer Relationship Management is dé oplossing om uw klanten te leren kennen en uw team samen te brengen. Laat u zeker en vast ook inspireren door de CRM succesverhalen van onze klanten.

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!