sector

Vlaamse Overheid

regio

Vlaanderen

diensten

Contactcenter, subsidie- & eventbeheer

technologie

Dynamics 365 + Office 365 + SharePoint

Uitdaging

Het Agentschap voor Innoveren & Ondernemen is hét aanspreekpunt voor alle ondernemers in Vlaanderen. Ze stimuleren en ondersteunen innovatie en ondernemerschap en dragen bij aan een gunstig ondernemersklimaat. Digitale transformatie is een prioriteit bij het Agentschap voor Innoveren & Ondernemen. Naast de ambitie om de beleidsnota ‘Vlaanderen Radicaal Digitaal’ van de Vlaamse overheid te realiseren, willen ze uitgroeien tot een klantgerichte en door data aangevoerde organisatie. (Lees meer: Drijfveren digitalisering overheid).

Het Agentschap voor Innoveren & Ondernemen is op 1 januari 2016 ontstaan uit de fusie tussen de agentschappen ‘Agentschap Ondernemen’ en ‘IWT’. Al van voor de fusie in 2016 gebruikte het 'Agentschap Ondernemen' Microsoft Dynamics CRM Online als centrale kennisdatabase, op maat aangepast door Net IT. Met de fusie tussen het ‘Agentschap Ondernemen’ en ‘IWT’ was er dringend nood aan één moderne, digitale werkplek. Hiervoor werd een onafhankelijke technologie-expert ingeschakeld voor advies omtrent de te ontwikkelen werkplek. Al snel bleek Microsoft Dynamics 365 in combinatie met Office 365 en Sharepoint het meest aangewezen.

Oplossing

Met Microsoft Dynamics 365 als dé centrale toepassing voor klantrelatie- en informatiebeheer hebben alle medewerkers nu altijd toegang tot dezelfde klantinformatie. Informatie die ze nodig hebben om efficiënt te kunnen werken: om aanvragen te behandelen, informatie te verstrekken aan bedrijven en evenementen te organiseren. Net IT ontwikkelde ook een module voor het online beheer van de verschillende soorten subsidie- en financieringsaanvragen. Concreet, de ondernemer vraagt een subsidie aan via de website van het agentschap. De aanvraag wordt automatisch in Microsoft Dynamics 365 geregistreerd, toegewezen aan de juiste medewerkers voor beoordeling, terug bevestigd aan de ondernemer. Ook de betaalschema's en -schijven worden automatisch gegenereerd, dankzij een krachtige integratie met OraFin, het financiële systeem van de Vlaamse overheid

“In de CRM-toepassing worden momenteel meer dan 1400 subsidie-aanvragen gelijktijdig behandeld”, zegt Luc Boone, CRM Program Manager bij het Agentschap Innoveren & Ondernemen. “De medewerkers hebben zicht op de status van elk dossier, ze zien onmiddellijk wat de volgende stap is en ze hebben direct toegang tot alle nodige informatie voor de verdere afhandeling van het dossier.”
(Zie ook: VLAIO solution overview).

Luc Boone CRM Program Manager
“Door veel meer informatie te delen met collega’s en tussen onze verschillende afdelingen, werken we efficiënter en correcter.”

Sneller en efficiënter werken en betere klantenservice

De digitale ambities van het Agentschap Innoveren & Ondernemen zijn hoog. Ze willen niet alleen de beleidsnota ‘Vlaanderen Radicaal Digitaal’ van de Vlaamse overheid realiseren. Ze willen ook uitgroeien tot een klantgerichte en door data aangevoerde organisatie. Daarom gebruikt het agentschap Microsoft Dynamics 365 als centrale kennisdatabase voor al haar diensten. Daarnaast zorgt het Agentschap innoveren & Ondernemen voor een volledig online beheer van subsidie-aanvragen.

  • Zoekt u een oplossing om uw diensten efficiënter te laten samenwerken?
  • Wilt u dat de dienstverlening van uw organisatie vlotter verloopt?
  • Wenst u een centrale kennisdatabank op te bouwen met correcte, up-to-date informatie?

Download gratis dit klantverhaal en ontdek hoe ze dit alles realiseren bij Agentschap Innoveren & Ondernemen.

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!