sector

Opslag chemicaliën

regio

Wereldwijd

diensten

Marketing en automatische klantfeedback

technologie

Dynamics 365 Marketing & Customer Voice

LBC Tank Terminals optimaliseert klantenrelaties met geautomatiseerde survey

Van klantenfeedback tot oplossingen op maat van de klant dankzij snelle en geautomatiseerde surveys. Dat is waar LBC Tank Terminals vandaag op inzet. Sinds kort worden alle gegevens van de klanten, input van vertegenwoordigers en zelfs de feedback van de klant zelf centraal via Microsoft Dynamics 365 opgeslagen. De communicatie tussen klanten en vertegenwoordigers verloopt gestroomlijnder, met snellere, efficiëntere en geautomatiseerde processen tot gevolg.

 

LBC Tank Terminals, een bedrijf met een 500-tal werknemers verspreid over de VS en Europa, is gespecialiseerd in de opslag van chemicaliën en zogenaamde ‘intermediate chemicals’ (chemische tussenproducten). Die stockage is vaak onzichtbaar voor de buitenwereld, maar wel essentieel in de supply chain van heel wat productiebedrijven. De totale opslagcapaciteit bedraagt wereldwijd 3 miljoen m³. Net omdat LBC Tank Terminals vaak met gevoelige producten werkt, staan veiligheid, betrouwbaarheid en innovatie centraal in de bedrijfsvisie.

 

Vinger aan de pols via Microsoft Dynamics 365

Het bedrijf staat erom gekend een hele nauwe relatie met de klant te onderhouden. “We willen zoveel mogelijk aan de specifieke noden van onze klanten tegemoetkomen. Een efficiëntere opslag van producten heeft immers een directe impact op hun eigen supply chain en dus op hun totale kostenplaatje”, zegt William Vermeulen, Business Development bij LBC Tank Terminals.

Om die vinger nog beter aan de pols van de klanten te houden, heeft LBC Tank Terminals alle klantendata via Microsoft Dynamics 365 met behulp van onze partner Net IT gecentraliseerd. Koen Van Aelst, projectmanager bij LBC: “In een eerste fase hebben we alle basisgegevens geïmplementeerd: klantgegevens, info over klantencontacten en bestaande bezoekrapporten van onze vertegenwoordigers. Op die basis hebben we verder gewerkt om ook een customer voice mogelijkheid te realiseren. Met zo’n enquête kunnen onze klanten nog directer en sneller hun feedback op onze werking geven.”

“Dat Microsoft Dynamics 365 volledig in de cloud draait, past in onze visie op digitalisatie, groei en innovatie. Niet alleen onze processen werden geoptimaliseerd, maar ook onze rapportage zette een grote sprong voorwaarts.” zegt Koen Van Aelst, Projectmanager IT LBC.

William Vermeulen Business & Marketing Intelligence Manager LBC
“We deden een volledige digitale customer satisfaction survey en bevroegen alle klanten gelijktijdig. Een geweldige verbetering op vlak van procesoptimalisatie, automatisatie en rapportage.”

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!