Nog snellere en betere zoekmogelijkheden in Microsoft Dynamics 365

Sinds de eerste uitrol van de fall release van Microsoft Dynamics 365 kan u als Dynamics 365 online gebruiker nog beter en sneller informatie binnen Microsoft Dynamics 365 zoeken. Met de vernieuwde ‘Relevance Search’-functionaliteit, of de ‘Zoeken op relevantie’-functionaliteit, krijgt u snelle en uitgebreide zoekresultaten van meerdere entiteiten te zien in één lijst, gesorteerd op relevantie.

Hoe werkt het precies?

‘Relevance Search’ maakt gebruik van de Azure-zoekindex om de zoekprestaties van Microsoft Dynamics 365 uit te breiden. Wanneer u in Microsoft Dynamics 365 een zoekopdracht geeft via ‘Relevance Search’, dan zoekt Azure naar overeenkomsten voor elk woord in uw zoekopdracht binnen elk veld van een entiteit in Microsoft Dynamics 365. Vervolgens berekent de Azure-zoekindex de relevantie van elk zoekresultaat en geeft hieraan een score. Hoe hoger de score, hoe relevanter het zoekresultaat. Een zoekresultaat heeft een hogere relevantie als meer woorden van uw zoekopdracht dicht bij elkaar worden gevonden.  Alle zoekresultaten worden vervolgens op basis van de zoekscore gerangschikt voordat ze in één lijst worden weergegeven in Microsoft Dynamics 365.

De ‘Relevance Search’-functionaliteit is enkel online beschikbaar en is niet standaard ingeschakeld. Uw systeembeheerder moet deze handmatig inschakelen en configureren in de gebruikersinterface van Microsoft Dynamics 365. Dit kan heel eenvoudig, zonder dat hiervoor code moet worden geschreven. Heeft u hierover vragen? Contacteer ons gerust.

Wat is er verbeterd sinds de Microsoft Dynamics 365 fall release?

1. ‘Relevance Search’ is nu ook beschikbaar voor mobiel.
Vroeger was ‘Relevance Search’ enkel beschikbaar via web. Nu kan u ‘Relevance Search’ ook mobiel gebruiken.

Microsoft Dynamics 365: Relevance Search mobiel beschikbaar

 

2. Facet- en filterondersteuning.
Met de facet- en filterondersteuning kan u zoekresultaten bekijken en verkennen zonder dat u de zoekopdracht steeds opnieuw moet verfijnen. Zo kan u, wanneer u een zoekopdracht voor het eerst uitvoert, de zoekresultaten verfijnen per Recordtype, Eigenaar, Gewijzigd Op en Gemaakt op.

Microsoft Dynamics 365: Relevance Search facet en filterondersteuning

3. U kan nu ook zoeken in documenten die zijn opgeslagen in Microsoft Dynamics 365, zoals documenten toegevoegd aan e-mails, afspraken en notities.

Microsoft Dynamics 365: Relevance Search zoeken in documenten

4. U kan ook zoeken naar records die met u zijn gedeeld. Vroeger kon u met ‘Relevance Search’ enkel zoeken naar records waarvan uzelf of uw team eigenaar (owner) was.

Drie beschikbare zoekmogelijkheden in Microsoft Dynamics 365

De ‘Relevance Search’-functionaliteit is beschikbaar bovenop andere bestaande Microsoft Dynamics 365 zoekmogelijkheden. Er zijn nu drie zoekacties beschikbaar:

1. ‘Relevance Search’: zoeken op relevantie

2. ‘Full-tekst Quick Find’: snel zoeken in volledige tekst

3. ‘Quick Find’: snel zoeken

De volgende tabel bevat een korte vergelijking van de drie beschikbare zoekmogelijkheden in Microsoft Dynamics 365.

Overzicht zoekmogelijkheden in Microsoft Dynamics 365


Wilt u een overzicht van de andere nieuwe en verbeterde features van Microsoft Dynamics 365?
Download onze presentatie.

Wenst u meer informatie over ‘Relevance Search’ of de andere zoekmogelijkheden in Microsoft Dynamics 365?

Contacteer ons