Highlights Dynamics 365 – 2021 Release WAVE 2

Gepubliceerd op 27/07/2021 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

In dit blogartikel geven we de highlights van de tweede release van Microsoft Dynamics 365 in 2021. Tussen 1 oktober 2021 en maart 2022 zullen er opnieuw honderden nieuwe features en verbeteringen in Microsoft Dynamics 365 worden uitgerold. Hieronder sommen wij enkele belangrijke nieuwe features voor u op.

Wilt u toch graag het volledige releaseplan van Dynamics 365 bekijken? Dat kan via onderstaande links:

>> Dynamics 365 – 2021 Release Wave 2 (PDF)
>> Dynamics 365 – 2021 Release Wave 2 (online)

! Timeline 2021 Release Wave 2: belangrijke data

Dynamics 365 Sales

  • Verdergaande integratie tussen Dynamics 365 Sales en Microsoft Teams met meer samenwerkingstools en belmogelijkheden. Microsoft Teams-chats en -kanalen worden direct gekoppeld aan verkooprecords in Dynamics 365 Sales, waardoor verkopers ook tijdens een Teams-vergadering toegang hebben tot klantgegevens opgeslagen in Dynamics 365 zonder te moeten switchen van scherm. Daarnaast voorziet Microsoft geautomatiseerde meldingen van verkoopupdates in Dynamics 365 naar Teams, én verbeteringen qua installatie en beveiliging van de Dynamics 365-app voor Teams.
  • Algemene beschikbaarheid van de Deal Manager, een nieuwe digitale werkruimte voor verkopers. Als verkoper kan u er snel de juiste deals vinden, inzoomen op accounts en contacten, de juiste actie ondernemen, notities en taken toevoegen, enz. U kan de werkruimte personaliseren volgens uw behoeften om uw salespipeline efficiënt te beheren.
Dynamics 365 Sales screenshot deal manager
(Klik op de afbeelding om te vergroten)

>> Lees meer over de Deal Manager: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/it/2021/07/16/improve-seller-productivity-with-the-deal-manager-experience/

  • Verbeterde en nieuwe features voor de mobiele app van Dynamics 365 om ook vanaf uw mobiele apparaat snel relevante klantdata op te slaan en te zoeken en de nodige vervolgacties te ondernemen. Denk aan het bekijken van een “slimme” lijst van actieve records, het bekijken en toevoegen van contacten in Dynamics 365 vanuit het telefoonboek of vanuit Outlook, het ontvangen van real-time updates enz.

Dynamics 365 Marketing

  • Nieuwe segmentontwerper om dynamische segmenten te bouwen van contacten, leads én aangepaste entiteiten op basis van attribuut- en gedragsgegevens. Met de Natural Language Query (NLQ) kan u via natuurlijk taalgebruik segmenten bouwen en doelgroepen snel en gemakkelijk identificeren.
Dynamics 365 Marketing screenshot new segementation builder
(Klik op de afbeelding om te vergroten)
  • Verdere integratie met Microsoft Teams waardoor u webinars en deelnemersregistraties kan beheren in Teams en deze naadloos kan verbinden met Dynamics 365 Marketing. Vervolgens kan u de registraties verder opvolgen in Dynamics 365 Marketing via o.a. het versturen van gepersonaliseerde berichten en geautomatiseerde e-mails naar de deelnemers op basis van gebruikersgedrag in Teams.
Dynamics 365 Marketing screenshot teams webinar connected
(Klik op de afbeelding om te vergroten)
  • Content suggesties op basis van artificiële intelligentie om overtuigende e-mailboodschappen te maken. U kan deze content bekijken, selecteren en bewerken volgens wat u nodig heeft.
Dynamics 365 Marketing screenshot content ideas email editor
(Klik op de afbeelding om te vergroten)

Dynamics 365 Customer Service

  • Alle chats die via Microsoft Teams plaatsvinden worden rechtstreeks gelinkt aan de Customer Service records in Dynamics 365, wat een contextuele ervaring mogelijk maakt.
  • De inboxweergave in de digitale werkruimte van de agent wordt geïntegreerd met de Customer Service Workspace en Omnichannel voor Customer Service-apps. Hierdoor kunnen cases en gesprekken goed en efficiënt gesorteerd en beheerd worden.
  • Uitbreiding van uniforme routeringsmogelijkheden, zoals routeringsdiagnostiek voor supervisors, op machine learning gebaseerde regels (zoals sentimentanalyse en inspanningsschatting) voor het classificeren van cases én verbeterde analyse van routeringsprestaties om routeringsstrategieën te optimaliseren.
  • AI-suggesties van trefwoorden en korte beschrijvingen zodat kennisartikelen relevanter en beter zoekbaar kunnen geschreven worden.

Dynamics 365 Field Service

  • Vernieuwd portaal voor klanten om hun servicehistoriek te bekijken en servicebezoeken te controleren en in te plannen. De portal heeft een responsieve interface die is gebouwd op Power Apps portals en is aanpasbaar volgens uw huisstijl.
  • Verbeterd werkorderformulier met:
    • nieuw georganiseerde tabbladen om service-informatie gemakkelijker terug te vinden.
    • duidelijk werorderoverzicht om snel inzicht te krijgen in de status van werkorders.
    • uniforme weergave van service-taken, producten en services zodat uw eerstelijnsmedewerkers alles hebben om taken meteen goed uit te kunnen voeren.
    • tijdlijn om alle gebeurtenissen en activiteiten m.b.t. een werkorder bij te houden.
    • communicatieknop om snel (met één klik) contact op te nemen met klanten.

Dynamics 365 Customer Voice

  • Nieuwe analysetools om feedback over een bepaalde periode te vergelijken, inclusief maandelijkse en driemaandelijkse rapporten, en zo trends en prestaties te identificeren en evalueren.
  • Nieuwe Power Automate-responstrigger om aangepaste workflows te maken en zo de juiste persoon op het juiste moment te betrekken.

Wenst u meer info?


Lees meer

Security in Microsoft Dynamics 365 & Power Platform
Nieuw! Releaseplannen Dynamics 365 & Power Platform – 2021 Release Wave 2
Microsoft nieuws van juni 2021

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!