Microsoft Inspire 2018: hoogtepunten van dag twee

Gisteren ging dag 2 van het jaarlijkse partnercongres, Microsoft Inspire, van start. In het flamboyante Las Vegas stak Gavriella Schutser, Microsoft’s Corporate VP, opnieuw enthousiast van wal met een terugblik op Microsoft Inspire vorig jaar, toen het ‘One Commercial Partner’ programma werd aangekondigd. In het eerste levensjaar van deze nieuwe go-to-market strategie kunnen Microsoft en haar partners tevreden zijn over de resultaten die behaald werden.

Gavriella stak niet onder stoelen of banken dat Microsoft verder inzet op co-selling en de focus meer dan ooit toelegt op ‘partnership‘ ipv ‘partnering‘.

Net IT CRM Blog: Microsoft Inspire dag 2 - tweet Microsoft Partner

Vervolgens was het de beurt aan Jason Zander, Executive Vice President Microsoft Azure Team in the Cloud & AI group, die trots kon uitpakken met het feit dat Microsoft Azure de snelst groeiende Cloud Provider wereldwijd is.

Net IT CRM Blog: Microsoft Inspire dag 2 - Azure momentum

Microsoft is van plan om het komende jaar sterk in te zetten op de shift naar ‘Intelligent Cloud‘ (Azure) & ‘Intelligent Edge‘ (Microsoft 365).

Met investeringen in IoT (Internet of Things) en AI (Artificial Intelligence) gekoppeld aan deze diensten, wil Microsoft haar partners de mogelijkheden geven om meer opportuniteiten te generen voor hun klanten en zichzelf.

Net IT CRM Blog: Microsoft Inspire 2018 dag 2 - Jason Zander

Het spannendste nieuws hierover kwam later op de dag. Microsoft kondigde aan een strategisch cloud partnership met keten Walmart te hebben afgesloten, gebaseerd op Microsoft Azure en Microsoft 365.

Net IT CRM Blog: Microsoft Inspire 2018 dag 2 - tweet Raji Rajagopalan

“Microsoft 365 is bedoeld om de ‘Moderne Werkplaats‘ te vergemakkelijken”, aldus Ron Markezich, Corporate Vice President Microsoft 365 Marketing. Om deze woorden kracht bij te zetten deed hij beroep op een paar demo’s. De demo’s moesten aantonen dat de ‘moderne desktop‘ binnen MS 365 bijdraagt aan efficiënter samenwerken, meer informatie delen en sterkere teams vormen. Last but not least stond hij ook stil bij de mogelijkheden die MS 365 (o.a. Windows Analytics) biedt op het vlak van Security en GDPR Compliancy.

De corenote van dag 2 werd afgesloten door Alysa Taylor, Corporate Vice President Cloud and Enterprise Business Applications and Global Industry; en Anand Eswaran, Corporate Vice President, Microsoft Digital, Services, and Success.
Zij brachten een inspirerend betoog omtrent digitale disruptie/transformatie van bedrijven en industrieën en hoe dit niet enkel impact heeft op de eigen organisatie, maar evenzeer op de klantervaring. Om opportuniteiten optimaal te benutten, roept Microsoft haar partners op om de functionaliteiten van haar connected services en modulaire applicaties – zoals Dynamics 365 en het Power platform (PowerBi, PowerApps en Flow) – ten volle uit te spelen.

>> Lees ook: Microsoft Inspire 2018: hoogtepunten van dag één

>> Lees ook: Microsoft Inspire 2018: hoogtepunten van dag drie


In dit blogartikel las u een samenvatting van de tweede corenote van Microsoft Inpire 2018.
Wenst u hierover graag meer informatie? Neem dan zeker contact op.

Contacteer ons