Microsoft Inspire 2018: hoogtepunten van dag drie

Gepubliceerd op 19/07/2018 door | Categorie: Microsoft nieuws

Velen keken uit naar de slottoespraak van Satya Nadella op Microsoft Inspire 2018 en Microsoft Ready. Zowel partners als de interne sales-, marketing- en technische medewerkers van Microsoft kwamen gisteren samen in de T-Mobile Arena in Las Vegas. De sfeer zat meteen goed en met een luid applaus ontvingen ze hun CEO op het podium.

Net IT CRM Blog: Microsoft Inspire 2018 dag 3

Het was voor het eerst dat partners en interne medewerkers op hetzelfde moment en op dezelfde plaats de visie en strategie te horen kregen voor het komende, nieuwe fiscale jaar. Dit omdat het voorbije jaar is gebleken dat vooral door het goede samenwerken tussen de partners en de interne verkoopteams, Microsoft zo’n sterke groei kende. En dat is nog maar het begin, zei Satya Nadella. “As we look forward, the opportunity for us to serve our customers in this new era of the Intelligent Cloud and the Intelligent Edge is far greater”.

Intelligent Cloud, Intelligent Edge

Volgens Satya gaat het dus niet om het eigen succes en dat van partners, maar om het succes van klanten. Het gaat om hoe Microsoft en haar partners als ‘tech community’ bedrijven en organisaties sterker kunnen maken in deze tijd van digitale transformatie.

Microsoft focust daarom binnen haar strategie op zes oplossingsgebieden.

Net IT CRM Blog: Microsoft Inspire 2018 dag 3 - Solution Areas

What is common accross all this solution areas is the profound shift to a new way of doing things, to the Intelligent Cloud and the Intelligent Edge”, zei Satya. En binnen deze shift gebeuren er drie zaken tegelijkertijd:

Net IT CRM Blog: Microsoft Inspire 2018 dag 3 - Shift Paradigm

We gaan van “device-centered experiences” naar “people centered experiences”. Ten tweede gaan we alles vermengen met Artificiële Intelligentie en perceptievermogen, taalvermogen en autonomie volop inbouwen in applicaties. En om dit alles te verwezenlijken hebben we – ten derde – een alomtegenwoordig, gedistribueerd computerweefsel nodig.

Microsoft Azure platform als computerweefsel

Binnen Microsoft’s visie is het Azure cloudplatform een belangrijk startpunt voor het alomtegenwoordig computerweefsel. Dit platform telt ondertussen zo’n 54 datacenter regio’s en breidde onlangs uit met een eerste datacenter onder water.

Net IT CRM Blog: Microsoft Inspire 2018 dag 3: picture underwater datacenter

We are very, very excited about the conventional wisdom of what is a data center”, vertelde Satya. “Of course, computing needs will go far beyond the data center. Essentially, wherever there is data, compute will migrate to data. And so we are going and taking Azure to Azure Stack, to Azure IoT, to Azure Sphere”.

Net IT CRM Blog: Microsoft Inspire 2018 dag 3 - Azure

Artificiële intelligentie, AI-first industry

De voorbije jaren heeft Microsoft Research gewerkt aan fundamentele AI-doorbraken. U ziet ze hieronder.

Net IT CRM Blog: Microsoft Inspire 2018 dag 3 - Microsoft AI breakthroughs

De doelstelling van Microsoft is om deze AI-doorbraken verder te verwezenlijken en toegankelijk te maken voor iedereen. Uiteindelijk is het de bedoeling om elke industrie om te zetten in een AI-first industry, aldus Satya. “We want to be able to make sure that we can take their data in a secure, privacy-preserving way and can work that into AI-capabilities.

Satya haalde enkele voorbeelden aan van bedrijven die momenteel volop experimenteren met AI-technologie, zoals McDonalds. Zij gebruiken cognitieve technologie om ‘drive-through’-bestellingen volledig te automatiseren. Een ander voorbeeld was Disney en de ‘slimme vogelhuisjes’. De vogelhuisjes bestuderen het nestgedrag van een bepaalde soort vogels ‘Martins’ m.b.v. AI-technologie van Microsoft. In dit artikel ‘Magic of nature: Disney’s smart birdhouses reveal the secret lives of purple martins’ leest u er meer over.

Microsoft 365, Dynamics 365, Power BI…

Als laatste sprak Satya over de omschakeling naar “people-centered expriences” en hoe Microsoft en partners hierbij een belangrijke rol kunnen in spelen. En zo kwam Microsoft 365 en Dynamics 365 ter sprake, namelijk het toepassen ervan in grote en kleine ondernemingen om hen productiever en efficiënter te kunnen laten werken.

Net IT CRM Blog: Microsoft Inspire 2018 dag 3 - Microsoft Dynamics 365

Satya deelde mee dat tijdens de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2018, Microsoft Dynamics 365 een groei kende van 65%. Dat maakt het één van de snelgroeiende businesses van Microsoft. Eerder deze week werden op Microsoft Inspire ook al enkele nieuwe functionaliteiten voor Microsoft Dynamics 365 aangekondigd, alsook voor Power Bi, PowerApps en Flow.

Conclusie

Het waren alweer zeer inspirerende dagen op Microsoft Inspire met als absolute topper de slottoespraak van Satya Nadella. Er werden nieuwe functies aangekondigd voor Microsoft Azure, Microsoft 365, Dynamics 365 en Power BI. Microsoft lanceerde ook een gratis versie van Microsoft Teams. Nu wordt het uitkijken naar de Release notes van de volgende grote update van Microsoft Dynamics 365 met alle nieuwe en verbeterde features. Hou zeker onze blog in de gaten!

>> Lees ook: Microsoft Inspire 2018: hoogtepunten van dag één

>> Lees ook: Microsoft Inspire 2018: hoogtepunten van dag twee


In dit blogartikel las u een samenvatting van de derde corenote van Microsoft Inpire 2018. Wenst u hierover graag meer informatie? Neem dan zeker contact op.


Lees meer

Beschikbaarheid en prijzen Microsoft 365 Copilot voor bedrijven
Copilot domineert op Microsoft Ignite 2023
Een eerste blik op de impact van Microsoft Copilot

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!