Tip: e-mails, afspraken en taken bijhouden in Dynamics 365 via Outlook-categorie

Gepubliceerd op 17/05/2018 door | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Tips, tricks & how-to's

In Microsoft Dynamics 365 kan u e-mails, afspraken en taken uit Outlook bijhouden via een specifieke Outlook-categorie, “Tracked to Dynamics 365 genaamd.

U kent ze wel, de (kleur)categorieën die u kan toewijzen aan e-mails, afspraken en taken in Microsoft Outlook om ze gemakkelijker te herkennen en te groeperen.

Net IT CRM Blog: Outlook categorie-screenshot

U kan nu ook de categorie Tracked to Dynamics 365 laten activeren en koppelen aan een e-mail, afspraak of taak. Deze worden vervolgens opgeslagen in Microsoft Dynamics 365. Dit zorgt er voor dat u snel kan zien welke e-mails, afspraken en taken er al worden bijgehouden in uw CRM en welke niet. Vervolgens kan u de Dynamics 365 Outlook App openen om meer informatie over een specifieke e-mail of afspraak te bekijken.

Net IT CRM Blog: Outlook category tracked to dynamics 365-screenshot

Ook laat de Tracked to Dynamics 365-categorie toe dat een collega met toegang tot uw mailbox en de nodige rechten in Dynamics 365; e-mails, afspraken en taken vanuit uw naam kan ‘tracken’ in Dynamics 365.

Net IT CRM Blog: tracked to dynamics 365 02-screenshot

Nog een ander voordeel is dat u meerdere e-mails tegelijkertijd (in bulk) kan selecteren en bijhouden in Microsoft Dynamics 365.

Net IT CRM Blog: tracked to Dynamics 365 03-screenshot

Hoe de Tracked to Dynamics 365-categorie activeren?

De Tracked to Dynamics 365-categorie is gebaseerd op serversynchronisatie waarbij het e-mailsysteem met Dynamics 365 wordt gesynchroniseerd. De nieuwe Outlook-categorie is momenteel beschikbaar vanaf Dynamics 365 (online) versie 8.2.

Als u de Tracked to Dynamics 365-categorie wilt gebruiken, dan moet de systeembeheerder van uw Dynamics 365-omgeving deze inschakelen a.d.h.v. een OrgDBOrgSetting. Contacteer ons voor meer informatie.


Heeft u nog vragen over hoe u Outlook e-mails, afspraken en taken kan bijhouden in Microsoft Dynamics 365?


Lees meer

Vlot omschakelen naar de Unified Interface
Nieuw licentiemodel van Microsoft Dynamics 365
Kwalificeer uw ‘hottest’ leads via geautomatiseerde lead scoring

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!