Verdere integraties tussen Microsoft Teams en Dynamics 365

Gepubliceerd op 22/03/2021 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

Begin maart kondigde Microsoft op het Ignite-congres verdere integraties aan van Microsoft Teams met Dynamics 365. De nieuwe mogelijkheden voorzien dat u vanuit uw Dynamics 365-werkruimte kan vergaderen, chatten en bellen zonder te moeten overschakelen naar Microsoft Teams. Omgekeerd kan u, terwijl u in Teams werkt, veilig toegang krijgen tot bedrijfsprocessen, records en informatie in Dynamics 365.

Deze nieuwe integraties en mogelijkheden behoren tot de 2021 Release Wave 1, en worden uitgerold vanaf april 2021.

Teams-chat en -kanalen in Dynamics 365

Er is een integratie van Dynamics 365 Sales met de Teams-chat. Deze integratie voorziet dat terwijl verkopers op een record in Dynamics 365 Sales werken, er een zijpaneel verschijnt met informatie over:

  1. Teams-chats en -kanalen waarin de desbetreffende klant of account wordt vermeld.
  2. Voorgestelde chats die verkopers kunnen starten of verderzetten zonder te moeten overschakelen naar de Teams-app.

In het voorbeeld hieronder ziet u dat er chats worden voorgesteld die zijn gekoppeld aan een specifieke verkoopkans.

Screenshot Teams Chats gelinkt aan verkoopkans
(Klik op de afbeelding om te vergroten)

De ingesloten Teams-chatfunctie is ook beschikbaar in de Customer Service en Field Service apps (zie afbeelding hieronder) van Dynamics 365. Hierdoor kunnen klantendienstmedewerkers effectiever communiceren over het desbetreffende onderwerp.

Screenshot field service Teams chat
(Klik op de afbeelding om te vergroten)

Microsoft Teams-kiezer

Een andere toevoeging aan de Dynamics 365 Sales app is een Microsoft Teams-kiezer waarmee verkopers rechtstreeks vanuit de app kunnen bellen. Tijdens het gesprek kunnen verkopers ook notities maken, details van de klantrelatie raadplegen en real-time inzichten bekijken om beter contact te maken met de prospect of klant.

Screenshot Teams embedded calling Dynamics 365 Sales
(Klik op de afbeelding om te vergroten)

Na het gesprek wordt een oproeprapport gemaakt met een transcriptie, sentimentanalyse, hoogtepunten en vervolgacties. Dit oproeprapport is beschikbaar vanuit het record in Dynamics 365.

Screenshot call highlights Dynamics 365 Sales
(Klik op de afbeelding om te vergroten)

Dynamics 365 Sales-records zoeken, bekijken en bewerken vanuit Teams

Tot de nieuwe mogelijkheden behoort ook het zoeken, bekijken en bewerken van Dynamics 365 Sales-records vanuit Microsoft Teams.

Screenshot edit sales records in teams
(Klik op de afbeelding om te vergroten)

Dynamics-notities en -taken maken van Teams-berichten

Van individuele Teams-posts zullen er ook Dynamics-taken en -notities kunnen gemaakt worden.

Screenshot Dynamics 365 create Dynamics 365 tasks in teams
(Klik op de afbeelding om te vergroten)

Teams-webinars verbinden met Dynamics 365 Marketing

Een andere belangrijke nieuwe integratie is deze van Teams-webinars met Dynamics 365 Marketing. Klanten kunnen hierdoor Teams-evenementen opzetten, promoten en erover rapporteren vanuit Dynamics 365 Marketing.

Screenshot teams webinar from Dynamics 365 Marketing
(Klik op de afbeelding om te vergroten)

Na de webinar kan Teams verbinding maken met Dynamics 365 Marketing om deelnemersgegevens te exporteren. Hiermee worden automatisch klantsegmenten gemaakt om klantreizen verder te kunnen opvolgen en personaliseren.

Meer weten?

Lees de officiële aankondiging van Microsoft:
Dynamics 365 and Microsoft Teams: extend collaboration across teams – Microsoft Dynamics 365 Blog



Contacteer ons als u meer wilt weten over Microsoft Teams en hoe dit kan worden geïntegreerd met uw Dynamics 365-applicaties.


Lees meer

Microsoft nieuws maart 2021
Hoe u de roadmap voor digitale transformatie bepaalt
Microsoft Ignite 2021: wat u moet onthouden

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!