Verschil tussen Microsoft Dynamics 365 Online en On-premise

Gepubliceerd op 27/09/2019 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

De laatste jaren maakte Microsoft de strategische keuze om nieuwe features in Dynamics 365 eerst uit te brengen in de cloud. Dit kadert volledig binnen de “cloud-first”-strategie van Microsoft. Sommige nieuwe features worden zelfs énkel voor de cloud-versie uitgebracht (“cloud-only”).

Op dit moment is v9.0.8 de laatste On-premise versie van Dynamics 365. (Zie https://support.microsoft.com/en-us/help/3142345/microsoft-dynamics-365-onpremise-cumulative-updates) De On-premise versie krijgt elke 2 jaar een nieuwe release, terwijl Dynamics 365 Online wekelijks kleine updates krijgt. Bovendien zijn er jaarlijks 2 grote releases van Dynamics 365 Online. M.a.w. de kadans van de releases is duidelijk uiteenlopend.

Nieuwe features komen nu ook altijd eerst voor Dynamics 365 Online beschikbaar, waardoor de On-premise versie steeds achterop hinkt. Cloud-klanten kunnen dus als eerste van de laatste nieuwe features en verbeteringen genieten.

Overzicht belangrijkste Dynamics 365 Online-mogelijkheden die momenteel niet On-Premise beschikbaar zijn

Afbeelding voor blogartikel: Verschil tussen Microsoft Dynamics 365 Online en On-premise
  • Web portal capabilities
    Voor Dynamics 365-klanten (met minimum 10 volledige licenties) is een bundel Web portals beschikbaar voor content management, kennisbeheer, case management, opportuniteitenbeheer, ledenbeheer, profielbeheer, … . U kan dan binnen uw Dynamics 365 Online-omgeving een webplatform uitrollen voor klanten, partners, medewerkers of communities.
  • Integratie met Microsoft Flow, Power BI en Microsoft Azure
    Dankzij het Common Data Model en de Common Data Service connecteert uw Dynamics 365-omgeving naadloos met Microsoft Flow, PowerApps, Power BI en Microsoft Azure. Wat bovendien de installatie van Microsoft Flow betreft, op Dynamics 365 Online is de installatie van de data gateway niet nodig en dus minder omslachtig.
  • PowerApps
    PowerApps is de technologie waarmee uw medewerkers zonder technische kennis een low-code / no-code business app kunnen ontwikkelen om specifieke gegevens in uw Dynamics 365 te beheren. Een PowerApp kan zowel via het web als via een mobiele app ter beschikking gesteld worden.
    Lees meer over PowerApps >>
  • Geavanceerde mogelijkheden voor Artificiële Intelligentie (AI)
    Voor Dynamics 365 Online klanten zijn er specifieke AI apps beschikbaar: Sales Insights, Customer Insights & Customer Service Insights.
    Lees meer over de AI apps in Dynamics 365 >>
  • Power Platform-beheercentrum (Analyse)
    Met deze analysetool raadpleegt u statistieken over het effectieve gebruik van uw business apps, o.a. de gebruikersactiviteit.
  • Integratie met Excel Online, Word Online and OneDrive for Business
    Dankzij de integratie van Dynamics 365 met Office 365 is er single-signon toegang. Dit betekent dat als u ingelogd bent in één applicatie, u automatisch wordt herkend door de andere toepassing. Zo hoeft u niet telkens opnieuw in te loggen.
  • Integratie met Microsoft Teams
    Met Microsoft Teams realiseert u de modern workplace voor uw medewerkers. Vanuit Teams kan u doorklikken naar gegevens in Dynamics 365 Online, dit door records te “pinnen” op een Teams-kanaal.
  • Dynamics 365 for Marketing
    De marketing automation oplossing van Microsoft is enkel beschikbaar in de cloud. D365 for Marketing werkt naadloos samen met D365 for Sales & bevat ingebouwde business intelligence.
    Lees meer over D365 for Marketing >>
  • Gamification
    Met de Gamification-tool van Dynamics 365 kan u werkgerelateerde wedstrijden opzetten waarbij uw verkopers de strijd aangaan om vooropgestelde KPI’s te behalen. Hiermee laat u medewerkers op een leuke manier met mekaar in competitie gaan met verbeterde prestaties en meer betrokkenheid tot gevolg.
    Bekijk video over de Gamification-tool >>
  • Microsoft Forms Pro
    Dit is een tool om surveys en webformulieren vanuit Dynamics 365 Online te creëren en te versturen. Hiermee kan u niet alleen klantfeedback verzamelen, maar ook alle verzamelde feedback analyseren, gegevenscorrelaties identificeren en sentimenten detecteren.
  • Enterprise-grade security
    Microsoft investeert gigantische kapitalen in security. Dynamics 365 Online is veilig en betrouwbaar, met robuuste disaster recovery scenario’s die voor on-premise klanten doorgaans niet te evenaren zijn.
  • Exchange Online
    Exchange Online combineren met D365 apps gaat veel eenvoudiger in de cloud dan On-premise. Online moet u niet wakker liggen van infrastructuur, firewall of authenticatie.
  • Mobile offline synchronisatie
    Wanneer u geen internetverbinding heeft kan u – zodra de offlinesynchronisatie is ingeschakeld – toch naadloos werken in offlinemodus op uw mobiele apparaat.

Wenst u meer info?


Lees meer

Dynamics 365 voor bank en verzekeringen
Vlot omschakelen naar de Unified Interface
Klantfeedback verzamelen met Dynamics 365 Customer Voice

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!