Nieuwe features in Dynamics 365 – 2020 Release Wave 2

Gepubliceerd op 28/09/2020 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

Vanaf 1 oktober is de 2020 Release Wave 2 van Microsoft Dynamics 365 officieel beschikbaar. Op 2 oktober starten de regionale implementaties ervan op de productie-omgevingen.

Ondertussen is het al even mogelijk om de release te activeren op een sandbox-omgeving. Hoewel de impact van deze release op technisch vlak relatief beperkt is, raden we klanten met een CRM-toepassing in Microsoft Dynamics 365 toch aan om op hun Sandbox-omgeving de 2020 Release Wave 2 te activeren. Meer info over hoe u dit het beste doet, leest u via deze link: https://docs.microsoft.com/nl-nl/power-platform/admin/opt-in-early-access-updates.

De lijst van nieuwe features en mogelijkheden is heel lang. Daarom maakten wij een selectie van de nieuwe features die volgens ons zeker relevant zijn voor onze klanten:

Wie de volledige releaseplannen wilt raadplegen, kan altijd  terecht op de volgende link:

Uitgelichte features in Dynamics 365 Sales

1. Verbeterde gebruiksvriendelijkheid van duplicaatdetectie en samenvoeging records

Als u een Lead aanmaakt of converteert en deze bestaat al in uw CRM-toepassing als Contact of Account, dan ziet u het volgende scherm. U kan kiezen om het nieuwe Lead record automatisch te koppelen met het bestaande Contact / Account record.

Screenshot Dynamics 365 Duplicate records

NIEUW! Bij het samenvoegen van records, is het nu mogelijk om enkel de velden te bekijken waar er een verschil is in waarde tussen beide records.

Screenshot Dynamics 365 Merge contacts

>> Lees meer: https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2020wave2/sales/dynamics365-sales/simplify-data-management-data-sharing-needs-enhanced-capabilities

2. Mogelijkheid om PDF’s te maken en te e-mailen vanuit alle entiteiten

Sinds de vorige release kon u al voor een aantal basisentiteiten (Account, Contactpersoon, Potentiële klant, Verkoopkans, Order, Prijsopgave en Factuur) een PDF  genereren op basis van Word Templates van Dynamics 365 en deze PDF automatisch toevoegen aan een mail.

NIEUW! Deze functionaliteit is nu uitgebreid naar andere (ook aangepaste) entiteiten. Opgelet, de feature moet wel per entiteitstype ingeschakeld worden.

Screenshot Dynamics 365 Export to PDF

>> Lees meer: https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365/sales-enterprise/create-quote-pdf

3. Nieuwe mogelijkheden voor de opmaak van e-mails

De verbeterde mogelijkheden voor de opmaak van e-mails zijn nu ook beschikbaar vanaf de timeline. Hierdoor kan u vanop de timeline e-mails bekijken en beantwoorden in de overlay-weergave.

Screenshot Dynamics 365 Sales Timeline Email

Er zijn ook verbeteringen voor e-mailbijlagen, zoals een snelle voorbeeldfunctie voor bepaalde bestandstypes, de mogelijkheid om in één beweging meerdere bijlagen toe te voegen en het inline toevoegen van afbeeldingen (d.m.v. slepen of kopiëren en plakken).

Screenshot Dynamics 365 Sales New Email

Uitgelichte features in Dynamics 365 Service

1. Veld voor tekst met opmaak (rich text)

Op deze feature zaten veel klanten te wachten: een formulierveld voor tekst met opmaak. Het gaat om een configureerbare PCF-besturingselement voor het ingeven en bekijken van opgemaakte tekst (incl. “embedded” media).

>> Lees meer: https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2020wave2/service/dynamics365-customer-service/rich-text-control-embedded-images

2. Configureerbare timeline

De timeline van klanten kan u zo configureren dat de items automatisch opengeklapt staan, dat status tags verborgen worden en dat de weergave van activiteiten per type toegevoegd of verwijderd worden.

>> Lees meer: https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2020wave2/service/dynamics365-customer-service/configuration-experience-timeline-new-form-designer

3. Nieuwe multi-session app 

Microsoft ontwierp een nieuwe multi-session app waarmee klantenservice medewerkers gemakkelijker op meerdere cases tegelijk kunnen werken. Service agents kunnen met deze app naadloos schakelen tussen verschillende cases zonder de context van het lopende werk te verliezen. Zo is het mogelijk om e-mails en andere activiteiten te beheren zonder de parent case te verlaten.

>> Lees meer: https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2020wave2/service/dynamics365-customer-service/customer-service-new-multi-session-app

4. Toevoegen van kennisartikelen in een e-mail

In de verouderde web client konden service agents kennisartikelen invoegen in een e-mail. Dit is nu ook mogelijk via de Unified Interface zonder de context te verliezen. Terwijl u werkt aan een e-mail, kan u een kennisartikel zoeken en invoegen in de e-mailboodschap.

>> Lees meer: https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2020wave2/service/dynamics365-customer-service/insert-knowledge-articles-into-email


💡 De Webinterface blijft nog heel even actief  (dit werd onlangs nog bevestigd door Microsoft aan Net IT). Klanten die nog op de webinterface zitten, zullen wel moeten switchen naar de Unified Interface op uiterlijk 1 december 2020.

5. Extra uitbreidingsopties voor Omnichannel klantenservice

De omnichannel mogelijkheden van Dynamics 365 Customer Service stellen service agents in staat om klanten via verschillende kanalen te benaderen. Omnichannel voor klantenservice heeft nu extra uitbreidingsopties voor integratie met mobiele applicaties, het Microsoft bot-framework en uitgaande berichtenkanalen.

Lees meer: https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2020wave2/service/dynamics365-customer-service/omnichannel-customer-service

6. Klantfeedback via Dynamics 365 Customer Voice

Om snel feedback van de klant te verzamelen of voor klanttevredenheidsonderzoeken is er nu Dynamics 365 Customer Voice. Customer Voice vervangt de al bestaande Microsoft Forms Pro-tool en bestaat uit een nieuwe interface, nieuwe features en nieuwe mogelijkheden.

>> Lees meer: https://www.net-it.be/klantfeedback-verzamelen-met-dynamics-365-customer-voice/

Uitgelichte features in Dynamics 365 Marketing

1. Verbeteringen voor het maken van Customer Journeys

Er is een nieuwe, verbeterde werkomgeving om Customer Journeys te maken en te onderhouden, met o.a.:

  • een geoptimaliseerde gebruikersinterface;
  • verbeterde preview functies;
  • een nieuwe weergave van statistieken;
  • meer opties om de canvasweergave aan te passen;

Bij het maken van Customer Journeys moet u niet meer schakelen tussen de toolbox en het canvas.

  • ‘Wacht op’ en ‘Wacht totdat’ tegels zijn nu beschikbaar als standaard componenten binnen Customer Journeys.
  • E-mails, formulieren, pagina’s, … kunnen nu van binnen de Customer Journeys aangemaakt worden zonder naar een andere module te navigeren.

>> Lees meer: https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2020wave2/marketing/dynamics365-marketing/new-improved-customer-journey-canvas-experience

2. Verbeterde opmaak mogelijkheden voor marketing e-mails

U kan aantrekkelijke e-mails opmaken met nieuwe en verbeterde mogelijkheden (incl. responsive design) zonder dat u complexe HTML hoeft te gebruiken. Zo is er een verbeterde call-to-action-knop en ondersteuning voor achtergrondafbeeldingen in Outlook.

>> Lees meer: https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2020wave2/marketing/dynamics365-marketing/create-customized-emails-faster

Screenshot Dynamics 365 Marketing Customer Journey

3. Beheer Webinars en online vergaderingen door rechtstreekse integratie met Microsoft Teams

Met deze feature volgt u de inschrijvingen, communicatie en rapportage voor webinars en interactieve vergaderingen via Teams rechtstreeks op vanuit Dynamics 365 Marketing.

Dynamics 365 Marketing omvat nu een directe integratie met live evenementen en vergaderingen van Microsoft Teams. Marketeers kunnen live evenementen maken en hosten met Microsoft Teams als webinar provider.  

>> Lees meer: https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2020wave2/marketing/dynamics365-marketing/teams-integration-webinar


Wenst u meer info?


Lees meer

EHBO: tips voor de opmaak van tekst in marketing e-mails
Microsoft nieuws van september 2020
Dynamics 365 voor bank en verzekeringen

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!