Klantfeedback verzamelen met Dynamics 365 Customer Voice

Gepubliceerd op 05/08/2020 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

Op het partnerevent Microsoft Inspire in juli kondigde Microsoft een nieuwe Dynamics 365 applicatie aan, Customer Voice. Zoals de naam al doet vermoeden gaat het om een nieuwe tool om klantfeedback te verzamelen en te verwerken. Uiteindelijk zal Customer Voice de al bestaande Microsoft Forms Pro-tool vervangen. Volgens Microsoft Business Applications MVP Megan Walker gaat het echter niet om een re-branding van Microsoft Forms Pro, maar om een “re-launch” met daarbij een nieuwe interface, nieuwe features en nieuwe mogelijkheden die we hieronder toelichtens.

Dynamics 365 Customer Voice: een overzicht

Wat mag u verwachten van Customer Voice?


  • Gebruiksvriendelijke sjablonen met standaard feedbackvragen voor klanten, werknemers en evenementen. Deze standaardvragen zijn volledig aanpasbaar aan specifieke product- of servicebehoeften en vereisen geen technische expertise om ze te gebruiken of te wijzigen.
  • Ingebouwde integraties met alle Microsoft Business-applicaties – zoals Microsoft Dynamics 365 en Microsoft PowerApps – alsook integraties met externe applicaties van derde partijen.
  • Satisfaction metrics (Customer Satisfaction (CSAT), Net Promotor Score (NPS), Sentiment) die u kan toewijzen aan verschillende vragen in verschillende enquêtes. Voor elke set metrics wordt automatisch een dashboard gemaakt met recente scores en trends.
  • De optie om waarschuwingen in te stellen om medewerkers onmiddellijk te verwittigen wanneer een klant negatieve feedback geeft.
  • Feedback wordt automatisch geclassificeerd met behulp van de nieuwste AI-technologie van Microsoft en op die manier wordt feedback automatisch vertaald naar verbeterpunten en prioriteiten.
  • Aangepaste dashboards en real-time feedback visualisaties.

>> Bekijk ook een demo van de Dynamics 365 Customer Voice

Wat betekent dit als u momenteel Microsoft Forms Pro gebruikt?

Dynamics 365 Customer Voice zal Microsoft Forms Pro vervangen en bestaande klanten van Microsoft Forms Pro worden overgezet naar het nieuwe product, met behoud van alle bestaande Forms Pro survey data. Qua licentiekosten zijn er geen wijzigingen gecommuniceerd. We houden meer gedetailleerde informatie over deze overgang van Forms Pro naar Customer Voice nauwlettend in de gaten en delen de details zodra deze gekend zijn. Neem in de tussentijd gerust contact met ons op als u hierover vragen of opmerkingen heeft.

Microsoft MVP Megan Walker, één van de grootste experten van Forms Pro, deelt alvast enkele interessante Q&A’s over Customer Voice en de overgangsperiode. Bekijk haar video hieronder.


Meer info:
📢 Officiële aankondiging van Dynamics 365 Customer Voice op de Dynamics 365 Blogpagina


Wenst u meer info?


Lees meer

Dynamics 365 voor bank en verzekeringen
Vlot omschakelen naar de Unified Interface
Microsoft Inspire 2020: een terugblik

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!