Field service management met Microsoft Dynamics 365

Werktijden optimaliseren, snellere service, kosten verminderen, de juiste medewerkers met de juiste skills inplannen, verwachtingen van klanten overtreffen … dit alles kan u gemakkelijk verwezenlijken met de Microsoft Dynamics 365 Field Service app.

Net IT CRM blog: Microsoft Dynamics 365 for Field Service

Korte historiek: van FieldOne naar Field Service

In augustus 2015 nam Microsoft FieldOne over, de grootste leverancier van field service management oplossingen. Ondertussen is FieldOne volledig geïntegreerd met Microsoft Dynamics en beschikbaar als een specifieke app voor Microsoft Dynamics 365. Het is de perfecte tool voor moderne (technische) dienstverlenende bedrijven waarbij de focus vooral ligt op installaties, herstellingen en preventief onderhoud bij klanten.

Enkele voordelen op een rijtje

1. Geoptimaliseerde planning & dispatch

Met de Field Service app kan u werk manueel, gedeeltelijk automatisch of volledig automatisch plannen. Als u kiest voor automatisch plannen, dan kan u de ‘Resource Scheduling Optimization’ gebruiken. Op basis van de meest optimale routes, de juiste skills en zelfs de voorkeur van een klant kan u de meest geschikte medewerkers binnen de juiste tijdspanne automatisch laten inplannen. Hierbij wordt ook rekening gehouden met de beschikbaarheid van uw werknemers, werktijden, prioriteiten, voorraden, service-overeenkomsten … .

2. Snelle afhandeling van werkorders en facturatie

Doordat alle apps van Dynamics 365 met elkaar zijn verbonden, heeft ook de Field Service app toegang tot alle klantgegevens opgeslagen in Microsoft Dynamics 365. Dit zorgt ervoor dat u werkorders zeer snel kan maken met daarin de juiste informatie en werkinstructies waarmee uw technici meteen aan de slag kunnen gaan. Voltooide werkorders kunnen vervolgens automatisch worden omgezet in facturen. Uw administratie moet dus niet wachten tot de technici hun werkorders op kantoor binnenbrengen om de facturen op te maken.

Net IT CRM blog: Microsoft Dynamics 365 for Field Service - schema werkorder

 

3. Kostenbesparend voorraadbeheer

Met de Dynamics 365 Field Service app beheert u real-time voorraadupdates op al uw locaties. U weet perfect waar het materiaal zich bevindt: magazijnen, depots en vrachtwagens. Dit resulteert in een actuele inventaris en betere prognoses.

Net IT CRM blog: Microsoft Dynamics 365 for Field Service - screenshot voorraadbeheer

4. Preventief onderhoud

Door Connected Field Service kan u apparaten die veilig zijn verbonden met het internet (Internet of Things) voortdurend in de gaten houden. Deze apparaten worden voortdurend gemonitord op afwijkingen. Bij defecten krijgt u een melding en ziet u problemen nog voordat uw klanten ervan weten. U kan vervolgens het probleem vanop afstand oplossen of een technieker sturen als het echt nodig is. Dit biedt heel wat voordelen zoals uitval reduceren, problemen sneller aanpakken en onderhoudskosten verlagen.

5. Mobiele ondersteuning

Dankzij de speciale mobiele app van Field Service hebben uw medewerkers toegang tot alle informatie die ze nodig hebben om naar de klantlocatie te gaan en de werkopdracht snel en correct uit te voeren. Ze hebben altijd zicht op ingeplande of nieuwe werkopdrachten, voorraden van producten en onderdelen, geoptimaliseerde routes, werkinstructies, … .

Net IT CRM blog: Microsoft Dynamics 365 for Field Service - screenshot mobiel

Tevreden klanten, optimale planning en minder kosten

  • U wilt uw klanten snel kunnen helpen?
  • U zoekt een oplossing om uw buitendienst medewerkers efficiënt in te plannen en te ondersteunen?
  • U wilt meer controle over de verplaatsingskosten, reistijden, administratie van werkorders, …?

Dan zal de Dynamics 365 app voor Field Service u ongetwijfeld verder kunnen helpen.


Wilt u graag meer informatie of wilt u bespreken hoe u deze app kan configureren voor uw organisatie? Stuur een e-mail naar crm@net-it.be of bel ons op +32 9 361 82 33 .

Contacteer ons