Field Service Management met Dynamics 365

Gepubliceerd op 19/05/2020 door | Categorieën: Field Service Automation, Microsoft Dynamics 365

Met Dynamics 365 Field Service kan u een excellente on-site klantenservice verlenen. Werktijden optimaliseren, snellere service, kosten verminderen, de juiste medewerkers met de juiste skills inplannen en zo de verwachtingen van klanten overtreffen, dit alles kan u gemakkelijker realiseren met deze specifieke app voor Field Service Management.

Het is de perfecte tool voor moderne (technische) dienstverlenende bedrijven waarbij de focus vooral ligt op installaties, herstellingen en preventief onderhoud bij klanten. Ook in de gezondheidszorg wordt Dynamics 365 Field Service gebruikt om bijvoorbeeld gezondheidsmedewerkers efficiënt in te plannen voor thuiszorg.

1. Intelligente resourceplanning

Met Dynamics 365 Field Service kan u werk manueel, gedeeltelijk automatisch of volledig automatisch plannen. Een gebruiksvriendelijk planbord en interactieve kaart helpen u bij het toewijzen van de meest geschikte technici op basis van locatie, beschikbaarheid, skills, prioriteit, enz. Zo kan u de juiste technicus op pad sturen op het juiste moment.

Dynamics 365 Field Service Screenshot Planningsbord

2. Werkorders en facturatie

Doordat alle apps van Microsoft Dynamics 365 met elkaar zijn verbonden, heeft ook Dynamics 365 Field Service toegang tot alle klantgegevens opgeslagen in Dynamics 365. Hierdoor kan u zeer snel werkorders aanmaken met daarin de juiste informatie en werkinstructies waarmee uw technici meteen aan de slag kunnen gaan. Voltooide werkorders kunnen vervolgens automatisch worden omgezet in facturen. Uw administratie moet dus niet wachten tot de technici hun werkorders op kantoor binnenbrengen om de facturen op te maken.

Dynamics 365 Field Service Resource Screenshot Werkorders

3. Kostenbesparend voorraadbeheer

Wanneer technici een werkorder voltooien, dan worden de servicegeschiedenis en voorraden automatisch bijgewerkt. Zo kan u voorraden op al uw locaties real time beheren en bijhouden. U weet perfect waar het materiaal zich bevindt: magazijnen, depots en vrachtwagens. Resultaat = een actuele inventaris en betere prognoses.

Dynamics 365 Field Service Resource Screenshot Voorraadbeheer

4. Preventief onderhoud

Met behulp van IoT-sensoren kan uw organisatie verbonden apparaten bij klanten voortdurend in de gaten houden. Bij defecten krijgt u een melding en ziet u problemen nog voordat uw klanten er weet van hebben. U kan vervolgens het probleem vanop afstand oplossen of een technieker sturen als het echt nodig is. Dit biedt heel wat voordelen zoals uitval reduceren, problemen sneller aanpakken en onderhoudskosten verlagen. Voorspelbare service wordt ook enorm geapprecieerd door klanten en zorgt er dus voor dat zij meer vertrouwen hebben in uw bedrijf.

Dynamics 365 Field Service Resource Screenshot Proactieve service

💡 Lees ook: Field Services on speed met IoT (Internet of Things)

💡 Download gratis e-book: 5 ways to know you are ready for Connected Field Service (Microsoft, PDF, ENG)

Overzichtsvideo

In onderstaande video ziet u een overzicht van de mogelijkheden van Dynamics 365 Field Service.


Mobiele ondersteuning

Dynamics 365 Field Service is een mobiele app gebouwd op het Power Platform van Microsoft. Daarnaast bestaat er ook Field Service Mobile, de “oudere” mobiele app om veldtechnici toegang te geven tot D365 Field Service-informatie. Voorlopig biedt Field Service Mobile meer mobiele mogelijkheden dan de D365 Field Service app zelf. Op deze pagina ziet een vergelijkende tabel: https://docs.microsoft.com/en-us/dynamics365/field-service/mobile-2020-power-platform

Belangrijke! Field Service Mobile blijft beschikbaar tot juni 2022. De ontwikkeling van mobiele features in de Field Service (Dynamics 365) app gaat door tot 2021, en de mogelijkheden zullen steeds meer vergelijkbaar worden met Field Service Mobile.

Wat gebruikt u nu het beste voor uw technici onderweg?

Dat hangt af van wat uw organisatie nodig heeft. Microsoft beveelt voorlopig nog Field Service Mobile aan voor complexere gebruikssituaties waarbij u aangepaste rapportages, pushmeldingen, geofencing, bedrijfsprocessen of validaties nodig hebt die offline werken. Is dit niet het geval en zoekt u naar een snelle, eenvoudige mobiele oplossing voor uw technici, dan volstaat de Field Service app in Dynamics 365. Bovendien worden er steeds meer mobiele features toegevoegd aan de Field Service app in Dynamics 365.

Meer info >> https://docs.microsoft.com/en-us/dynamics365/field-service/mobile-2020-power-platform


Wilt u graag meer informatie of wilt u bespreken hoe u Dynamics 365 Field Service kan toepassen binnen uw organisatie?


Lees meer

EHBO tips voor de opmaak van tekst in marketing e-mails
Microsoft nieuws van september 2020
Nieuwe features in Dynamics 365 – 2020 Release Wave 2

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!