How-to: nieuwe case creëren in Dynamics 365 vanuit Outlook e-mail?

Gepubliceerd op 05/10/2017 door | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Service, Tips, tricks & how-to's

Met de Microsoft Dynamics 365 app voor Outlook kan u e-mails, vergaderingen en afspraken koppelen aan een record in Dynamics 365; vanuit een e-mail een Dynamics 365 record rechtstreeks openen, enz. Dit waar en wanneer u wilt – op uw desktop, via web of via uw mobiele toestel.

>> Lees meer: Wat is de Microsoft Dynamics 365 app voor Outlook?

U kan ook vanuit een Outlook e-mail een nieuwe case creëren in Microsoft Dynamics 365, én deze e-mail vervolgens linken aan de case. Dit zonder dat u moet switchen tussen de schermen van Outlook en Microsoft Dynamics 365.

Net IT CRM blog: screenshot Microsoft Dynamics 365 app voor Outlook

Hoe doet u dit?

Stap 1: klik op Track.

Stap 2: klik op New.

Stap 3: selecteer Case van de dropdown lijst.

Net IT CRM blog: case creëren in Dynamics 365 - stappen 1 - 2 - 3

!! Het is mogelijk dat u ‘Case’ niet ziet staan in de dropdown lijst. Meestal betekent dit dat u geen rechten hebt om in Dynamics 365 nieuwe cases te creëren of aan te passen. U kan dan aan uw administrator van Dynamics 365 vragen om deze rechten aan u toe te kennen.

Stap 4: pas de velden aan of voeg velden toe in het ‘quick create’ formulier.

Als de afzender van de e-mail al bestaat in Dynamics 365, dan worden sommige velden automatisch ingevuld:

  • ‘Customer’ veld wordt automatisch ingevuld met de accountnaam van de afzender
  • ‘Case Title’ veld wordt automatisch ingevuld met het onderwerp van de e-mail
Net IT CRM blog: case creëren in Dynamics 365 - stap 4

Op dit formulier kan u ook het vinkje ‘Open record after saving’ aanduiden. Als u dit doet dan zal de case in uw browser worden geopend, nadat u het formulier heeft opgeslagen. Op die manier kan u nog meer details over de case aanvullen die niet op het ‘quick create’ formulier konden worden ingevuld.

Stap 5: klik op Save en de nieuwe case is aangemaakt in Microsoft Dynamics 365. De app wijst de case automatisch toe aan u als eigenaar (‘owner’).

Net IT CRM blog: case creëren in Dynamics 365 - stap 5

Tip: Een case is niet het enige wat u kan creëren in Microsoft Dynamics 365 vanuit een Outlook e-mail. U kan ook een lead, opportuniteit, … maken,  afhankelijk van wat er geconfigureerd is.

* Bron voor dit artikel: 
https://blogs.msdn.microsoft.com/crm/2017/07/25/convert-email-to-a-case-with-a-few-clicks-in-dynamics-365-app-for-outlook/


Gaat u graag aan de slag met de Microsoft Dynamics 365 app voor Outlook? Laat het ons weten.


Lees meer

Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Microsoft Dynamics 365 Copilot stelt verkopers nét die content voor die het salesproces verbetert.
Zo helpt Microsoft Dynamics 365 Copilot je marketingcampagne sneller van concept tot lancering.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!