Uw klantenservice verbeteren met de Customer Service-hub van Dynamics 365

De Customer Service-hub is een toepassing binnen de Customer Service app van Microsoft Dynamics 365. Vroeger sprak men over de ‘Interactive Service-hub’, maar met de release van de laatste versie van Dynamics 365 (versie 9.0) is deze omgedoopt tot dé Customer Service-hub. De toepassing is beschikbaar voor gebruik op zowel een desktopbrowser als een mobiel apparaat.
In dit blogartikel hebben we het over enkele mooie functionaliteiten van de klantenservice-hub. Functionaliteiten die u kunnen helpen bij het verbeteren van uw klantenservice.

Net IT CRM blog: klantenservice verbeteren met dynamics 365 customer service hub_afbeelding

1. Moderne interface en overzichtelijke navigatiebalk

De efficiëntie van klantenservicemedewerkers verhogen

De Customer Service-hub is ontworpen op basis van de nieuwe Unified Interface van Microsoft Dynamics 365 waarbij gebruik wordt gemaakt van responsive webontwerpprincipes om een optimale kijk- en interactie-ervaring te bieden, aangepast aan elk  schermgrootte of apparaat.

De moderne, visuele interface van de Customer Service-hub verzamelt alle essentiële gegevens op één locatie. Via de eenvoudige en overzichtelijke navigatiebalk vindt u snel informatie terug en kan u hierdoor een persoonlijkere en efficiëntere ondersteuning bieden aan uw klanten.

Net IT CRM blog: Customer Service-hub screenshot navigatiebalk uitleg

>> Leestip: Microsoft Dynamics 365 update: opgefriste gebruikersinterface, Unified Interface & klantenservice-hub

2. Intuïtieve aanvraagformulieren

Sneller inspelen op klantcases met toegang tot volledige case- en klantgegevens

Vragen, problemen, aanvragen van klanten kan u in de Customer Service-hub gemakkelijk en efficiënt opslaan en beheren via de specifieke intuïtieve aanvraagformulieren. U kan hiermee alle belangrijke en nuttige informatie voor een bepaalde case verzamelen en bekijken op één plaats: gegevens van klanten, interacties en ondernomen acties, feedback, gerelateerde notities, tijdlijn, SLA’s … .

In onderstaande video ‘Expertly Manage your cases in the Customer Service-hub’ ontdekt u er meer over.

3. Uitgebreid kennisbeheer

Dubbel werk vermijden door kennis te delen en samen te werken

In de Customer Service-hub kan u kennisartikelen schrijven, bewerken, publiceren en vertalen. U kan er kennisartikelen publiceren over bijvoorbeeld:

  • problemen die uw klanten kunnen ondervinden als ze uw product of diensten gebruiken
  • oplossingen voor veelvoorkomende problemen
  • antwoorden op veelgestelde vragen (FAQ’s)
  • instructies bij uw producten of diensten
  • feedback van klanten

Via de specifieke rich text-editor kan u uw kennisartikelen mooi opmaken en verfraaien met afbeeldingen en video’s. Bovendien helpt Dynamics 365 u met de vertaling van uw kennisartikelen zonder dat u meerdere kopieën van eenzelfde artikel moet onderhouden.

4. Interactieve dashboards

Op de hoogte blijven via aanpasbare dashboards met realtime gegevens

U kan werken met interactieve dashboards om uw klantcases en taken optimaal op te volgen. Vanuit de dashboards kan u de klantaanvragen direct openen en actie ondernemen. Afhankelijk van uw rol, kan u binnen de dashboards filteren op klantcases met de hoogste prioriteit, geëscaleerde aanvragen en tijdsbestek.

De interactieve dashboards zijn volledig configureerbaar en gebaseerd op beveiligingsrollen.

In onderstaande video ‘Address open cases fast with Customer Service-hub dashboards’ ontdekt u de verschillende dashboards en de mogelijkheden ervan.

Conclusie

De Customer Service-hub van Dynamics 365 zorgt voor:

  • het verhogen van de efficiëntie van klantenservicemedewerkers
  • het sneller kunnen inspelen op klantcases met toegang tot volledige case- en klantgegevens
  • het vermijden van dubbel werk door kennis te delen en samen te werken
  • het op de hoogte blijven via aanpasbare dashboards met realtime gegevens
  • het leveren van uitstekende klantenservice

Wilt u uw klantenservice verbeteren en gebruikmaken van de Customer Service-hub in Microsoft Dynamics 365? Stuur een e-mail naar crm@net-it.be of bel ons op +32 9 361 82 33 .

Contacteer ons