Oktober ’18 update van Microsoft Dynamics 365: een eerste overzicht

Begin juli kondigde Microsoft vereenvoudigde updates aan van Microsoft Dynamics 365. Microsoft zal jaarlijks 2 grote releases lanceren: in april en oktober. Onlangs verschenen de release notes van de volgende grote update in oktober ’18. Deze onthullen honderden nieuwe mogelijkheden en features van alle Dynamics 365-applicaties (Sales, Customer Service, Field Service, Project Service Automation, Marketing, Social Engagement, …) en het Power Platform.

Als u de 245 pagina’s tellende release notes leest, dan zal u al snel merken dat de focus (opnieuw) ligt op artificiële intelligentie, mixed reality, business intelligence en verdergaande integraties tussen Dynamics 365 en andere Microsoft producten.

Net IT CRM Blog: cover release notes Oktober '18 update van Microsoft Dynamics 365

Hieronder sommen we al de belangrijkste nieuwigheden op. Wilt u de volledige release notes lezen?
>> Download ze hier

1) Dynamics 365 AI voor Sales app

Dit is een nieuwe feature binnen de Sales app van Dynamics 365. De feature moet verkoopmanagers helpen om verkoopprestaties en -strategieën beter te evalueren en sturen, en dit op basis van artificiële intelligentie. Bijvoorbeeld:

• via een Q&A, gebaseerd op natuurlijke taalverwerking, kunnen managers vragen stellen over verkoopgegevens;

• via voorspellende lead scoring kunnen verkopers gemakkelijker achterhalen welke leads op dat moment het belangrijkst zijn;

• binnen de app zien managers prestatie-analyses en individuele score-kaarten, voorspellende inzichten voor de juiste deals en activiteiten, … .

2) Integratie van Azure IoT Central met Dynamics 365 voor Field Service

Dit gaat om een verbeterde integratie van Azure IoT Central met de Field Service app van Dynamics 365. Azure IoT Central is een wereldwijde IoT SaaS-oplossing (Software as a Service), waarmee u uw IoT (Internet of Things)-toepassingen op schaal kan verbinden, controleren en beheren. Voortbouwend op eerdere integraties worden nu stromen (flows) in twee richtingen ondersteund. Hiermee wordt proactieve en voorspellende dienstverlening mogelijk. Een voorbeeld hiervan is het verzenden van opdrachten vanuit de Field Service app naar het verbonden IoT-apparaat via Azure IoT Central.

Net IT CRM Blog: Oktober 18 update van Dynamics 365 - screenshot integratie Azure IoT Central met Field Service app

3) Verdere integratie met andere Microsoft producten

Ook de integraties tussen Microsoft Dynamics 365 en Microsoft Outlook, Teams, Sharepoint, Stream, Azure en LinkedIn worden opnieuw uitgebreid.

Zo is er de nieuwe integratie van Microsoft Teams met de Sales app van Dynamics 365 (beschikbaar als preview). Microsoft Teams is een digitale hub in Office 365. Verkopers kunnen er alle chatsessies, vergaderingen, bestanden en apps centraliseren. Zo kunnen zij per verkoopproject of discussie een eigen communicatiekanaal aanmaken. Met de oktober ’18 release van Microsoft Dynamics 365 is het mogelijk om zo’n communicatiekanaal in Teams te verbinden met een record (bijvoorbeeld opportunity) in Dynamics 365.

Daarnaast is ook de integratie van Microsoft Dynamics 365 voor Marketing met LinkedIn verder uitgewerkt. Deze draagt bij tot een betere targeting, segmentatie en lead scoring.

Net IT CRM Blog: Oktober 18 update van Dynamics 365 - screenshot integratie LinkedIn met marketing app van Dynamics 365

4) Nieuwe mogelijkheden voor het Power platform

Het Microsoft Power platform bestaat uit onder andere Power BI, PowerApps, Microsoft Flow, het Common Data Service voor Apps, Power BI dataflows, … Door al deze services ‘slim’ met elkaar te combineren, zijn er heel wat nieuwe (business intelligence-)mogelijkheden gecreëerd om Dynamics 365- en Office 365-omgevingen verder uit te breiden.

5) Mixed Reality en Remote Assist applicatie

Microsoft blijft ook verder investeren in het combineren van mixed reality met haar bedrijfsapplicaties. Met de oktober ’18 update van Dynamics 365 wordt bijvoorbeeld de Remote Assist geïntegreerd. Met deze applicatie kunnen medewerkers vanop afstand heads-up en hands-free videobellen, afbeeldingen delen en aantekeningen maken in mixed reality. Collega’s kunnen met elkaar een videogesprek voeren in Microsoft Teams en de Remote Assist op HoloLens gebruiken om problemen sneller op te lossen via holografisch tekenen.


In dit blogartikel las u alvast een eerste, algemeen overzicht van belangrijke nieuwigheden in de volgende grote, oktober ‘18 release van Microsoft Dynamics 365. Wilt u de volledige release notes lezen? Dan kan u deze hier downloaden.

>> Download de volledige release notes van de oktober ’18 update van Microsoft Dynamics 365