Microsoft nieuws van juni 2019: highlights Dynamics 365 Oktober ’19 update

Gepubliceerd op 10/06/2019 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

Op 10 juni 2019 heeft Microsoft het release plan voor de volgende update van Dynamics 365 en het Power Platform bekend gemaakt. Om de 6 maanden lanceert Microsoft een grote update en kondigt alle nieuwe en verbeterde features ruim op voorhand aan via een ‘release plan’ (vroeger noemden ze dit de ‘release notes’). De volgende belangrijke update is dus voor Oktober 2019 (‘Oktober ’19 update’ of ‘2019 release Wave 2’).

Hou zeker de volgende planning voor ogen:
• op 2 augustus krijgen administrators alvast toegang tot de nieuwe functionaliteiten om deze te testen en te evalueren op de sandbox-omgeving.
• vanaf 1 oktober 2019 worden de nieuwe features algemeen uitgerold.

Unified Interface

De nieuwe en verbeterde features die Microsoft doorvoert in de Oktober ’19 update zijn volledig ontwikkeld op de Unified Interface en dus enkel bruikbaar wanneer u de Unified Interface gebruikt. Als u nu nog met de klassieke Web Interface werkt, betekent dit dat u de allernieuwste features niet zal kunnen gebruiken. Daarom raden we aan om zo snel mogelijk over te schakelen naar de flexibele en gebruiksvriendelijke Unified Interface.

Contacteer uw Net IT Account Manager voor meer informatie.

Dynamics 365 Customer Engagement update: highlights

Het volledige release plan kondigt honderden nieuwe features aan voor Dynamics 365 en het Power Platform.

Bij Net IT ligt onze interesse uiteraard vooral bij de nieuwste features binnen Dynamics 365 Customer Engagement (Sales + Marketing + Service + Field Service + Project Service Automation). Ook voor deze apps zijn er een pak nieuwigheden aangekondigd, te veel om allemaal in dit blogartikel op te noemen. Daarom hebben we ons hieronder beperkt tot de zaken die ons het meest in het oog springen.

>> Het volledige release plan voor Dynamics 365 Customer Engagement (pdf, 350 pagina’s) kan u downloaden via volgende link: https://go.microsoft.com/fwlink/p/?linkid=2094533

💡 Highlights in Dynamics 365 for Sales

  • Nieuwe “business card scan”-toepassing op komst die via Optical Character Recognition (OCR) gegevens vanop een business card in Dynamics 365 zal helpen brengen.
  • Nieuwe “Softphone dialer”-toepassing zal toelaten om binnenin D365 een telefoongesprek te starten. Dit maakt het makkelijker om de details van een call te registreren in de CRM-omgeving.
  • Verbetering van de integratie met de LinkedIn Sales Navigator. Zo is er een nieuwe functie voor het versturen van InMails vanuit D365 en deze bij te houden als Activiteit.
  • Integratie tussen Microsoft Teams en Dynamics 365 wordt ook uitgebreid. Vanuit een CRM-record zal men een nieuw Teams- channel kunnen genereren waarbij Related Users automatisch voorgesteld worden als Channel Members. Deze verdere integratie is een belangrijke stap om Dynamics 365 en Microsoft Teams samen als één werkomgeving in te zetten.
  • Gebruikers krijgen meer controle over de creatie van Account- / Contact- / Opportunity-records bij de Lead Qualification.
  • Met de verdere uitbreiding van Sales Insights zet Microsoft Artificiële Intelligentie in om de “next-best-action” te bepalen.

💡 Highlights in Dynamics 365 for Marketing

De marketing automation-oplossing in Dynamics 365 maakt een felle inhaalbeweging t.o.v. de concurrentie met onderstaande nieuwigheden en verbeteringen.

  • Nieuwe layout-editor voor de opmaak van e-mailtemplates.
  • E-mailcampagnes beschikken voortaan ook over automatische Split A/B Testing.
  • Als workflow-engine voor goedkeuringsprocessen van marketingmateriaal en -campagnes komt Microsoft Flow op het voorplan. Hiermee toont Microsoft aan dat Flow voortaan de voorkeur geniet voor workflow automation-toepassingen.
  • Het wordt ook mogelijk om surveys te bouwen via Microsoft Forms Pro en deze data verder te gebruiken als informatie om te segmenteren.
  • Op vlak van artificiële intelligentie moet Dynamics 365 Customer Insights  & Market Insights de marketeer nieuwe inzichten opleveren over klanten en prospecten.

💡 Highlights in Dynamics 365 for Customer Service

In de Oktober ’19 release is de productiviteit van de customer service agent één van de speerpunten. Verschillende verbeteringen moeten ervoor zorgen dat agents efficiënter kunnen werken.
Onder de noemer “Omnichannel Engagement” werkt Microsoft nieuwe mogelijkheden uit om over de verschillende communicatiekanalen (telefoon, e-mail, chat) een naadloze persoonlijke service te vergemakkelijken.

  • Er komt een uitbreiding van Dynamics 365 om te communiceren via chat en SMS.
  • Er wordt “Skill based routing” voorzien om een aanvraag aan het juiste team toe te wijzen.
  • Sentiment-analyse wordt verder verfijnd.

Microsoft past uiteraard ook artificiële intelligentie volop toe voor Customer Service. Concreet om het proces te vereenvoudigen van het uitrollen van een krachtige chatbot ter ondersteuning van de klantendienst. Er komt algemene beschikbaarheid van de Virtual Agent (momenteel als Preview) in de 2019 release wave 2.

Een ander voorbeeld van verdere AI-toepassing zijn de “Service insights” die aan het management verbeterde inzichten moeten opleveren om betere zakelijke beslissingen te nemen.

💡 Highlights in Dynamics 365 for Field Service

Microsoft’s volledige suite voor het beheer van on-site service wordt verder uitgebreid voor een meer pro-actieve aanpak, o.a. om nieuwe business modellen te ondersteunen zoals “outcome-based service” en “anything-as-a-service”.

Via de toepassing Dynamics 365 Guides kunnen technici d.m.v. mixed reality beter en efficiënter opgeleid en begeleid worden zodat zij sneller inzetbaar zijn voor de uitvoering van technisch onderhoud. Ook op het vlak van resource planning komen uitbreidingen en Microsoft investeert verder in Azure IoT.

💡 Highlights in Dynamics 365 for Project Service Automation

Microsoft brengt “Microsoft Project“, oplossing voor projectplanning en resource scheduling, op het Common Data Service platform.
Op technisch gebied is dit een belangrijke stap vooruit voor de integreerbaarheid van Microsoft Project met de Dynamics 365 app voor Project Service Automation”. De mogelijkheden voor project-en taakplanning uit Microsoft Project worden m.a.w. beschikbaar voor de PSA-toepassing in één werkomgeving.

Wat is nieuw voor het Microsoft Power Platform?

Wat betreft het Microsoft Power Platform (Power BI + PowerApps + Flow) werd al eerder de AI-Builder aangekondigd. Deze nieuwe feature is geïntegreerd in PowerApps en Microsoft Flow en is een low code / no code tool om eigen AI-apps te bouwen zonder complexe hulpmiddelen of processen.

Power BI krijgt dan weer een face-lift van de gebruikersinterface en wordt in lijn gebracht met de andere Microsoft Office-toepassingen. Er komen ook een aantal nieuwe features en verbeteringen op het gebied van rapportering en queries.

Verder zijn er ook de PowerApps Portals die toelaten om met heel weinig code responsieve websites te bouwen waarop gebruikers D365-gegevens kunnen beheren.

Microsoft Flow treedt meer en meer op de voorgrond als de centrale engine voor workflow-automation. Zo wordt het steeds interessanter om Microsoft Flow te gebruiken i.p.v. workflows die in Dynamics 365 zitten.

>> De nieuwste features voor het Power Platform zijn in een apart release plan opgenomen en kan u downloaden (pdf) via volgende link:
https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2094633


Laat Net IT specifiek voor u de impact van elke update van Dynamics 365 onderzoeken.
Zo verloopt elke update compleet zorgeloos.
Meer weten?


Lees meer

Microsoft Inspire 2019
Aan de slag met heldere klantinzichten in de Dynamics 365 Customer Insights app
Microsoft nieuws van mei 2019

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!