Persbericht: Nieuw IT-platform 1700-lijn gerealiseerd

Gepubliceerd op 21/05/2019 door | Categorieën: Customer Service, Net IT nieuws, Service

1700 is het gratis informatienummer van de Vlaamse overheid, voorheen bekend als de Vlaamse Infolijn. 1700 is voor burgers, bedrijven en organisaties het eerste aanspreekpunt voor vragen aan de Vlaamse overheid. Ze kunnen er terecht voor klantgerichte overheidsinformatie en informatie over de status van hun lopende dossiers. Het gratis nummer 1700 is elke werkdag bereikbaar van 9u tot 19u.

Net IT persbericht: nieuw IT-platform voor 1700-lijn

Net IT, Microsoft Gold Partner uit Zottegem, ontwikkelde in samenwerking met het Agentschap Informatie Vlaanderen een nieuw IT-platform voor de registratie en afhandeling van alle binnenkomende vragen via de 1700-lijn. Net IT was verantwoordelijk voor de implementatie van het achterliggende CRM-systeem, met Microsoft Dynamics 365 en het Azure-platform als ondersteunende software. Het resultaat is een stabiel, performant en gebruiksvriendelijk beheersysteem dat toekomstgericht is en verdere groei toelaat.

1700 nam op 10 mei 2019 het volledig nieuwe platform in gebruik. Het contactcenter van de Vlaamse overheid kan nu nog efficiënter en vlotter werken. Burgers worden snel doorverbonden, een aantal processen werd geautomatiseerd en alle functionaliteiten voor voorlichters staan gebundeld op een nieuwe gebruiksvriendelijke pagina. Dankzij dit alles wordt de kwaliteit en betrouwbaarheid van de dienstverlening aanzienlijk verhoogd.

In de komende 4 weken migreren ook de andere infolijnen in het Vlaamse overheidscontactcenter naar dit nieuwe platform. Het gaat om het Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap (VAPH), Kind en Gezinlijn, De LijnInfo en nog een 6-tal anderen.

>> Dit bericht verscheen ook in Datanews op 23/05/2019 en Made in Oost-Vlaanderen op 22/05/2019.


Wenst u meer info?


Lees meer

ESC Groep versterkt positie in Nederland door strategische samenwerkingen met Logic Vision en DynamicHands
Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Microsoft Dynamics 365 Copilot helpt field service medewerkers met slimme smartphone of mobile app.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!