5 business tips voor detacheringsbedrijven

published 03/02/2014 door

Hoe kan je snel en doelgericht het gezochte profiel opzoeken en voorstellen aan je klanten? Hoe kan je sneller en efficiënter antwoorden op vragen van je klanten? Hoe kan je de skills van je medewerkers snel en duidelijk in kaart brengen? …

Hieronder lees je 5 business tips voor detacheringsbedrijven.

TIP 1: Breng je “human capital” in kaart

Deze eerste tip ligt voor de hand. Jouw klanten zoeken een bepaald profiel en je moet snel dé geschikte kandidaat kunnen voorstellen. Dan moet je snel en doelgericht het gezochte profiel kunnen opzoeken en voorleggen in een verzorgde vorm.

Een uitstekend gestructureerde, performante en centraal doorzoekbare database van jouw “human capital” is de noodzakelijke basis om dit mogelijk te maken.

TIP 2: Automatiseer de matching van gezochte profielen met je database van beschikbare kandidaten

Wens je sneller en efficiënter te antwoorden op vragen van je klanten met een verhoogde kans op succes?

Zorg voor een gebruiksvriendelijke en intelligente zoekmotor die uit alle beschikbare personen de beste kandidaten voor je vindt. Snel je topkandidaten kunnen presenteren levert je misschien wel dat “tikkeltje beter” t.o.v. de concurrentie.

TIP 3: Automatiseer de import van CV’s

Bespaar op het administratief werk dat nodig is om de skills van je medewerkers in kaart te brengen door van bij de instroom de CV’s van je (toekomstige) medewerkers automatisch te importeren.

Vooral als je een uitgebreide databank beheert van vaste medewerkers en freelancers, is deze automatisatie een must om kosten te besparen.

TIP 4: Doe aan loopbaanbegeleiding

Door samen met elke medewerker een persoonlijk opleidingsplan uit te stippelen zorg je voor een gezonde stimulans.
Met de juiste IT tools is het eenvoudig om haalbare doelstellingen te plannen en carrière-evoluties op te volgen.

TIP 5: Automatiseer je facturatie: van timesheet tot sociaal secretariaat

Timesheet registratie wordt pas écht interessant als de administratieve verwerking ervan geautomatiseerd is.

Door na validatie van de tijdsregistraties je facturen automatisch te genereren én door deze bovendien te koppelen met de applicatie van je sociaal secretariaat doe je meer voor minder.


Wenst u meer info?


Lees meer

Hoe digitalisering ondernemingen versterkt
5 tips voor het beheer van security rollen in Microsoft Dynamics 365
5 omzet killers in marketing en sales

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!