CRM-governance: beheer en optimalisatie van uw CRM-omgeving

Gepubliceerd op 14/11/2019 door | Categorieën: CRM, Tips, tricks & how-to's

Dankzij uw CRM-platform kan u slimmer werken, betere klantervaringen realiseren en zicht houden op uw organisatie. Maar … uw bedrijf evolueert voortdurend en uw CRM-omgeving dus ook.

Als u uw CRM-platform niet onderhoudt en bijstuurt, dan kan er heel wat verkeerd lopen:

  • de architectuur van uw CRM-tool verandert geleidelijk aan in een ongestructureerde chaos;
  • gebrek aan consistentie in de zakelijke processen van verschillende afdelingen;
  • gebrek aan consistentie in de manier van ontwikkelen van project tot project;
  • redundantie in de werkingsprocessen;
  • achteruitgang van de kwaliteit van uw CRM-toepassing op functioneel en technisch gebied.

Zorg er voor dat het uw organisatie niet overkomt. Pas “CRM-governance” toe om uw CRM-omgeving te beheren en te optimaliseren.

Afbeelding voor blogartikel CRM-governance

Wat is CRM-governance?

CRM-governance omvat vele facetten, zoals:

  • organisatiebrede communicatie over CRM;
  • alignering met de strategische doelstellingen die bepaald werden door programmamanagers en directie;
  • het behalen van snelle resultaten dankzij hergebruik van bestaande tools, technieken en services;
  • de bekwaamheid om snel te kunnen inspelen op veranderingen in de organisatie;
  • beheersing van risico’s en beperkingen die opduiken; een flexibel beheer van mensen en middelen;
  • het beheersbaar houden van uw CRM-oplossing en het beperken van de total cost of ownership (TCO)

De kernbegrippen van CRM-governance zijn altijd standaardisatie, hergebruik, delen en overkoepelend denken. Dit zorgt ervoor dat alles correct blijft werken en business-continuïteit is verzekerd.

Hoe zet u CRM-governance om in de praktijk?

In ons e-book “CRM-governance, optimaal beheer van uw CRM-omgeving” leest u meer over hoe u CRM-governance kan toepassen in uw organisatie en hoe u een CRM-governance team samenstelt.

Download gratis >>

Banner download E-book CRM governance

Wenst u meer info?


Lees meer

AI voor Sales: De sales-contradictie – efficiënter werken én meer persoonlijke relaties bouwen.
Alles wat je moet weten over Microsoft Copilot
Customer service verbeteren met Dynamics 365 Copilot

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!