Mobile CRM, klantinformatie aan uw vingertoppen

Dankzij Mobile CRM of Mobiele CRM heeft u altijd en overal toegang tot uw klant- en bedrijfsgegevens via uw smartphone of tablet. Dit is zeker interessant als u:

  • als verkoper altijd op de hoogte moet zijn van lopende verkoopkansen en de laatste informatie over uw klant;
  • als manager op alle momenten de juiste beslissingen moet kunnen nemen op basis van real-time bedrijfsdata;
  • als field service medewerker ook onderweg zicht moet hebben op nieuwe werkopdrachten of voorraden van producten.

Net IT CRM blog: Mobile CRM

Maar Mobile CRM is interessant voor alle werknemers en sluit perfect aan bij de al langer heersende trend van het mobiele werken. Hierbij is werken niet langer beperkt tot de werkuren op kantoor, maar wordt er ook gewerkt vanuit thuis, in de trein of zelfs vanuit een rustige koffiebar op de hoek. Werknemers hebben dus een flexibelere toegang tot belangrijke informatie nodig.

De voordelen van Mobile CRM

Wat is de toegevoegde waarde van Mobile CRM en een mobiele CRM applicatie? We zetten 5 voordelen op een rij:

1. Informatie aan uw vingertoppen

Met Mobile CRM kan u alle belangrijke klant- en bedrijfsinformatie, opportuniteiten, afspraken, … op elk moment en op elke locatie raadplegen. Waar u ook bent, u blijft verbonden met uw organisatie en op de hoogte van real-time data.

2. Snellere reactie op klantvragen

Op klant- en informatievragen kan u direct reageren. Met Mobile CRM heeft u bijvoorbeeld als verkoper onmiddellijk toegang tot de klantgeschiedenis, productinformatie, prijslijsten en promoties. U kan hierdoor meteen meerdere opties aan uw klanten bieden. Dit zonder naar kantoor te moeten bellen, te wachten op goedkeuring en vertraging op te lopen.

Net IT CRM blog: Mobile CRM snellere reactie op klantvragen

Of, als een klant belt voor een dringende reparatie van een toestel, dan kan de interne klantendienst dit aanpassen in de planning binnen CRM. Deze aanpassing wordt vervolgens automatisch gesynchroniseerd met de mobiele CRM applicatie en zal de route van de buitendienstmedewerker aanpassen en leiden naar deze dringende vraag van de klant.

3. Verhoogde productiviteit en betere samenwerking

Wacht- en reistijden kan u met Mobile CRM zinvol opvullen. Na een meeting bij de klant kan u de gemaakte afspraken onmiddellijk via de mobiele CRM applicatie ingeven en synchroniseren met de CRM omgeving. U kan de laatste stand van zaken direct bijwerken tot een verkoopkans of een vervolgafspraak inplannen.

Of, wanneer uw collega van de klantendienst bezig is met een probleem bij één van uw klanten en deze case binnen de CRM omgeving update, dan ziet u deze update onmiddellijk in de mobiele app. Zo kan u – zonder al te veel telefoontjes en e-mails – alles van uw klanten goed opvolgen.

4. Grotere kwaliteit van klantinformatie

Omdat u en uw collega’s data in real-time kunnen bijwerken en aanvullen, is de kwaliteit van de data in de CRM omgeving veel beter. U moet niet meer wachten tot u terug op kantoor bent om contactgegevens van klanten of prospecten, opportuniteiten, nota’s, taken, … in te geven in CRM. Dankzij de mobiele CRM app doet u dit ‘on-the-go’ terwijl de details nog vers in uw geheugen aanwezig zijn.

Net IT CRM blog: Mobile CRM tevreden medewerkers-en-klanten

5. Meer tevreden medewerkers én klanten!

De voordelen die we hierboven hebben beschreven, leidt automatisch tot tevreden klanten én medewerkers. Met een goed geïnformeerd team, dat duidelijk communiceert en efficiënt samenwerkt, wint u ongetwijfeld het hart van uw klanten.

Mobiele app van Microsoft Dynamics 365

Al sinds zijn aanstelling als CEO claimt Satya Nadella zijn Cloud-first, Mobile first strategie. Het spreekt dan ook voor zich dat Microsoft de mobiele app van Microsoft Dynamics 365 / CRM voortdurend verbetert en innoveert.

>> Lees ook het blogartikel: Altijd en overal toegang tot Microsoft Dynamics 365

Net IT CRM blog: Mobile CRM Dynamics 365 mobile app

Met deze mobiele app kan u altijd en overal data, dashboards, rapporten, afspraken, nota’s, … uit de Dynamics 365 omgeving bekijken en bewerken. Zelf als u offline bent, kan u klantenrecords bekijken, aanpassen en creëren. Meer informatie over de offline-mogelijkheden, leest u op deze webpagina.

* Dynamics 365 app voor smartphones: vereist CRM Online Update 1 of latere updates; of CRM 2016 on-premise of latere versies. Voor Windows 10 is de nieuwe Dynamics 365 Windows app nodig.

* Dynamics 365 app voor tablets: vereist Microsoft Dynamics CRM Online Fall ’13 release of latere versies.


Mobile CRM is geen hype of een ‘nice-to-have’ meer, maar een voorwaarde om succesvol te kunnen werken en te zorgen voor tevreden klanten en medewerkers. Wilt u graag meer informatie over de mobiele app van Microsoft Dynamics 365 voor smartphones en tablets? Geef ons een seintje en we helpen u graag vrijblijvend verder!

Contacteer ons