Hoe digitalisering ondernemingen versterkt

Gepubliceerd op 27/03/2019 door | Categorieën: Business, Steden en gemeenten, Tips, tricks & how-to's

Op het jobevent van Hogeschool Gent op dinsdag 19 maart gaf Net IT 2 workshops (1,5 uur) aan studenten Toegepaste Informatica. In deze workshops lichtte onze collega Hans Van de Velde de impact van de digitale transformatie op bedrijven en overheidsorganisaties toe. De studenten kregen uitleg over hoe u een digitaliseringstraject aanpakt om een onderneming future-proof te maken. Hieronder een korte inleiding tot de workshop. De volledige presentatie kan u hier downloaden.

Op 12 maart 2019 werd de 30ste verjaardag van het World Wide Web gevierd. Het web veranderde in de laatste 3 decennia de manier waarop mensen en organisaties handel drijven en communiceren. We kunnen ons zelfs geen leven meer voorstellen zonder internet. Met de komst ook van de iPhone in 2007  kwamen we in een stroomversnelling terecht. Door de impact van mobile, social media en big data zijn ondernemingen in een nieuwe wereld terechtgekomen. De volgende fase in de digitale revolutie die we mogen verwachten is de opkomst van artificiële intelligentie.

Net IT CRM Blog: digitale revolutie

Digitale revolutie: wat doet dat met organisaties?

Zowel commerciële organisaties als de overheid worden geconfronteerd met heel wat uitdagingen: klanten zijn meer geïnformeerd dan ooit, qua klantgerichtheid zijn de verwachtingen hoog gespannen, om competitief te blijven moeten bedrijfsprocessen efficiënter worden, … .

De opkomst van artificiële intelligentie biedt voor ondernemingen enorm veel kansen. Specifieke AI is vandaag een feit. Denk maar aan zelfrijdende auto’s, de Deep Blue schaakcomputer, autonome werktuigen, … Volgens voorspellingen van experts mogen we binnen 30 jaar de lancering van algemene AI of algemene intelligente acties verwachten.

Het zijn dus spannende tijden en we hebben alle redenen om op een positieve manier naar de toekomst te kijken. Technologie heeft altijd voor meer welvaart gezorgd en stond altijd ten dienste van de mens. Aan de andere kant is het ook duidelijk dat door de digitale revolutie de wereld verandert en dat ondernemingen mee moeten evolueren om te kunnen overleven. Daarom is het belangrijk om de nieuwe mogelijkheden op vlak van technologische innovatie te benutten.

Positieve impact van digitalisering

Als bedrijf of overheid kan u niet stil blijven staan, want wie de klant niet snel genoeg volgt komt in de moeilijkheden. Bekijk de digitale transformatie niet als een bedreiging, maar als een kans om uw business model te heruitvinden op een digitale manier. In eerste instantie gaat het vooral om het versterken van het bestaande business model door op een slimme manier een nieuwe digitale manier van werken te installeren in uw bedrijf of organisatie. Digitalisering gaat naar de kern van het bedrijf, naar de cruciale werkingsprocessen.

Net IT CRM Blog: slide positieve impact van digitalisering

Volgens ons zijn er 3 grote redenen om te digitaliseren:

  • WORK SMARTER: versterken van de operationele werking van uw bedrijf
  • ENGAGE YOUR CUSTOMER: digitalisering biedt nieuwe mogelijkheden om een uitstekende klantervaring neer te zetten waarmee u het verschil kan maken
  • TURN DATA INTO ACTION:  doordat de gegevens over uw bedrijf en uw klanten beheersbaar en analyseerbaar is geworden, komt u tot nieuwe inzichten.

Tegelijk biedt dit alles meer ruimte om zelf nieuwe digitale initiatieven te lanceren, liefst vóór anderen dit doen.

Digitalisering… hoe begint u er aan?

In de presentatie krijgt u advies over wat belangrijk is in elk digitaliseringstraject, nl. vertrekken vanuit de correcte doelstelling en met de bedoeling om de bedrijfsstrategie te ondersteunen.

In onderstaande presentatie zetten we de beginstappen voor een digitale strategie op een rijtje.

Download hier gratis

Net IT gratis Download Digitale transformatie bij bedrijven en overheid

Wenst u meer informatie?


Lees meer

Zo helpt Microsoft Dynamics 365 Copilot je marketingcampagne sneller van concept tot lancering.
Microsoft Dynamics 365 Copilot helpt field service medewerkers met slimme smartphone of mobile app.
AI voor Sales: Sales trainen voor AI-adoptie en verantwoord gebruik.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!