Slimmer verkopen met artificiële intelligentie

published 30/04/2019 door

Slimmer verkopen? Daarmee bedoelen we tijdrovende en handmatige taken automatiseren, de juiste vragen stellen aan de juiste klanten en een persoonlijke service op maat bieden. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. We willen u laten kennismaken met  “Dynamics 365 Sales Insights” (vroeger: Dynamics 365 AI voor Sales). Dit is een specifieke app voor verkopers waarbij artificiële intelligentie wordt toegepast om productiever en efficiënter te verkopen.

Hoe kan Dynamics 365 Sales Insights u als verkoper helpen?

U kan de applicatie als het ware beschouwen als uw “persoonlijke assistent” die u helpt bij het beantwoorden van belangrijke vragen in het verkoopproces:

  • bij welke potentiële klanten ligt de conversie het hoogst?
  • op welke deals moet er de focus liggen?
  • welke zijn de “next-best-steps” voor die ene prospect?

De afbeelding hieronder toont wat Dynamics AI voor Sales allemaal voor u in petto heeft.

Net IT CRM Blog: Slimmer verkopen dankzij AI - screenshot Dynamics 365 AI voor Sales

2 features uitgelicht

“Talking points”

Bij een klantbezoek is het onderlinge contact van essentieel belang. Vaak voelt u binnen een paar minuten al of het “klikt” en of het een positief gesprek zal worden. Vindt u het niet altijd gemakkelijk om het gesprek soepeltjes op gang te brengen, dan kan de “Talking Points”-feature een handig hulpmiddel zijn. De feature toont op de Contact in Dynamics 365 of er in het verleden iets is gecommuniceerd over onderwerpen als sport, vakantie, familie of entertainment.

Stel, een klant heeft u een e-mail gestuurd waarin hij liet vallen dat hij net terug is van skivakantie. Dynamics 365 analyseert deze e-mail en categoriseert deze automatisch onder “sport” bij de “Talking Points”. Dit kan u dan eventueel als conversatiestarter gebruiken bij een volgende gesprek.

Net IT CRM Blog: Slimmer verkopen dankzij AI - screenshot Dynamics 365 Talking Points

“Notes Analysis”

In Dynamics 365 kan u snel notities invoeren en bekijken op de zogenaamde  ‘Activiteiten tijdlijn’. Op deze tijdlijn ziet u alle gerelateerde berichten, spraakbijlagen, e-mails, opmerkingen, … in chronologische volgorde onder elkaar. Zo mist u geen enkele communicatie en belangrijke info over uw klanten of leads. Qua productiviteit is dit al een hele stap vooruit.

De “Notes Analysis”-feature gaat nog een stapje verder: het analyseert de notities op de ‘Activiteiten tijdlijn’ en suggereert vervolgens bepaalde acties. Acties die u tijd kunnen besparen. U heeft bijvoorbeeld in Dynamics 365 genoteerd “Afspraak met klant op 4 mei om 9u00”. Wanneer u op deze tekst klikt, wordt er automatisch een actie voorgesteld om de afspraak al meteen aan te maken.

Net IT CRM Blog: Slimmer verkopen dankzij AI - screenshot Dynamics 365 Notes Analysis

Bronnen voor dit artikel:
*
community.dynamics.com/365/aisales/b/aiforsalesteamblog/archive/2019/01/09/personalize-customer-conversations-and-increase-productivity-through-talking-points-and-notes-analysis
*
cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/it/2019/04/04/dynamics-365-sales-insights-is-now-available-in-europe-middle-east-and-africa/



Wenst u meer informatie over Dynamics 365 Sales Insights? Contacteer ons en we bekijken samen hoe we artificiële intelligentie voor uw verkooporganisatie kunnen toepassen.


Lees meer

Bereid u voor op de toekomst – Dynamics 365 Unified Interface
Stop een lekkende sales funnel
Microsoft nieuws van april 2019

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!