Slimmer verkopen met artificiële intelligentie

Gepubliceerd op 30/04/2019 door | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Sales

“Slimmer verkopen”, daarmee bedoelen we tijdrovende en handmatige taken automatiseren, focussen op de juiste leads en vertrouwen opbouwen met klanten. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. We willen u daarom laten kennismaken met  Dynamics 365 Sales Insights.

Microsoft Dynamics 365 Sales Insights is een specifieke applicatie voor verkopers waarbij artificiële intelligentie wordt toegepast. De applicatie analyseert data uit Dynamics 365 Sales en Office/Microsoft 365 en komt zo tot waardevolle inzichten.

Hoe helpt Dynamics 365 Sales Insights u als verkoper?

U kan de applicatie als het ware beschouwen als uw “persoonlijke assistent” die werk uit uw handen neemt. Sales Insights zorgt ervoor dat u sneller een antwoord krijgt op belangrijke vragen in het verkoopproces, zoals:

  • bij welke potentiële klanten ligt de conversie het hoogst?
  • op welke deals moet gefocust worden?
  • welke zijn de beste vervolgacties voor die ene prospect?

De afbeelding hieronder toont wat Sales Insights allemaal voor u in petto heeft.

Overzicht features van Dynamics 365 Sales Insights

Relationship Assistant:

Op welke taken en items moet ik me vandaag concentreren?
➡️ Oplossing: actiekaarten met te ondernemen acties, gesorteerd op prioriteit.

Predictive Lead Scoring:

Op welke leads moet ik focussen?
➡️ Oplossing: scoremodel van 0 tot 100 voor leads.

Who Knows Whom:

Hoe kan ik het beste kennismaken met een prospect die ik zelf nog niet heb ontmoet of gesproken?
➡️ Oplossing: overzicht van collega’s die de potentiële klant wel al kennen, plus de sterkte van de connectie.

Email Engagement: 

Hoe reageert de klant op mijn e-mails? Wanneer neem ik het beste nog eens contact op?
➡️ Oplossing: overzicht interactiegeschiedenis, KPI’s en aanbevelingen voor effectievere e-mailberichten.

Notes Analysis: 

Hoe kan ik sneller en productiever taken opvolgen?
➡️ Oplossing: suggesties omtrent het maken van activiteiten, taken, contactpersonen, vergaderingen, …

Relationship Analytics:

Hoe “gezond” is mijn relatie met de klant?
➡️ Oplossing: overzicht met activiteitsgeschiedenis, KPI’s, gezondheidsscores en gezondheidstrends.

Predictive Opportunity Scoring:

Aan welke verkoopkansen moet ik prioriteit geven?
➡️ Oplossing: scoremodel van 0 tot 100 voor verkoopkansen.

Auto Capture:

Hoe kan ik snel zien of er relevante e-mailberichten en activiteiten zijn m.b.t. tot een bepaalde prospect of klant?
➡️ Oplossing: overzicht relevante e-mailberichten, samen met alle andere activiteiten die te maken hebben met een bepaalde record in Sales.

Talking Points:

Hoe kan ik het beste mijn gesprek met de prospect starten?
➡️ Oplossing: suggesties en onderwerpen om een gesprek met uw klant te starten, zoals sport, vakantie, familie en entertainment.

2 features uitgelicht

“Talking points”

Bij een klantbezoek is het onderlinge contact van essentieel belang. Vaak voelt u binnen een paar minuten al of het “klikt” en of het een positief gesprek zal worden. Vindt u het niet altijd gemakkelijk om het gesprek soepeltjes op gang te brengen, dan kan Talking Points” een handig hulpmiddel zijn. De feature toont op het Contact-formulier in Dynamics 365 of er in het verleden iets is gecommuniceerd over onderwerpen als sport, vakantie, familie of entertainment.

Stel, een klant heeft u een e-mail gestuurd waarin hij liet vallen dat hij net terug is van skivakantie. Dynamics 365 analyseert deze e-mail en categoriseert deze automatisch onder “sport” bij de “Talking Points”. Dit kan u dan eventueel als conversatiestarter gebruiken bij een volgende gesprek.

Afbeelding voor blogartikel: Microsoft Dynamics 365 Sales Insights

“Notes Analysis”

Op de ‘Activiteiten-tijdlijn’ ziet u alle gerelateerde berichten, spraakbijlagen, e-mails, opmerkingen, … in chronologische volgorde onder elkaar. Zo mist u geen enkele communicatie en belangrijke info over uw klanten of leads. Qua productiviteit is dit al een hele stap vooruit.

“Notes Analysis” van Sales Insights gaat nog een stapje verder: het analyseert de notities op de ‘Activiteiten tijdlijn’ en suggereert vervolgens bepaalde acties. Acties die u tijd kunnen besparen. U heeft bijvoorbeeld in Dynamics 365 genoteerd “Afspraak met klant op 4 mei om 9u00”. Wanneer u op deze tekst klikt, wordt er automatisch een actie voorgesteld om de afspraak al meteen aan te maken.


💡 Lees meer over artificiële intelligentie in Microsoft Dynamics 365:
>> Overzicht AI-gestuurde applicaties in Microsoft Dynamics 365
>> Aan de slag met klantinzichten via Dynamics 365 Customer Insights
>> Microsoft Customer Insights voor betere klantervaringen

Bronnen voor dit artikel:
*
community.dynamics.com/365/aisales/b/aiforsalesteamblog/archive/2019/01/09/personalize-customer-conversations-and-increase-productivity-through-talking-points-and-notes-analysis
*
cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/it/2019/04/04/dynamics-365-sales-insights-is-now-available-in-europe-middle-east-and-africa/



Wenst u meer informatie over Dynamics 365 Sales Insights? Contacteer ons en we bekijken samen hoe we artificiële intelligentie voor uw verkooporganisatie kunnen toepassen.


Lees meer

Dynamics 365 voor bank en verzekeringen
Vlot omschakelen naar de Unified Interface
Klantfeedback verzamelen met Dynamics 365 Customer Voice

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!