Aan de slag met heldere klantinzichten in de Dynamics 365 Customer Insights app

Gepubliceerd op 07/06/2019 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

“Get to know your customersbetter than they know themselves”

Klantinzichten zijn een succesfactor voor klantgericht ondernemen. “Klantgerichtheid kun je alleen bereiken als je weet wat klanten willen”, schrijft ook auteur en adviseur klantbeleving Harold Pol in zijn boek De reis door het rijk van koning klant. Uw klanten kennen en begrijpen zorgt voor uitstekende klantervaringen. En net die klantervaringen zorgen er vandaag de dag voor dat u zich kan onderscheiden van uw concurrenten.

U moet proberen te achterhalen:

  • wat vinden uw klanten belangrijk?
  • waar liggen ze ‘s nachts van wakker?
  • welke (zakelijke) uitdagingen hebben ze en hoe gaan ze daarmee om?
  • welk aankoopgedrag vertonen ze en waarom?
  • ergeren ze zich over een product of dienst en waarom?
  • hoe beleven ze de dienstverlening & communicatie van uw organisatie?

Antwoorden op deze vragen krijgt u o.a. door trendwatching, marktonderzoek, … en uiteraard een grondige analyse van de klantgegevens die u heeft verzameld. Dankzij de technologische ontwikkelingen kan u al enorm veel klantinformatie verzamelen. Deze hoeveelheid klantinformatie omzetten naar bruikbare inzichten, dát is een uitdaging waarmee veel organisaties momenteel worstelen.

Van informatie naar inzicht

Neemt u er even een papiertje bij en noteer eens alle bronnen waarvan u denkt dat deze klantgegevens bevatten. Wedden dat u er wel enkele heeft genoteerd zoals Excel, uw CRM systeem, uw ERP tool, files op diverse netwerklocaties, … ? Klantinformatie zit overal verspreid en vaak gaat het over dezelfde informatie.

Om volledig grip te krijgen op alle circulerende klantgegevens binnen uw organisatie, moet u er eerst voor zorgen dat u deze gegevens kan samenbrengen op één centrale plaats. Vervolgens moet u er “intelligente” analyses op laten uitvoeren om tot de juiste klantinzichten en voorspellende acties te komen. Dat kan nu ook dankzij de toepassing van artificiële intelligentie.

Dyn365 Customer Insights: voor klantinzichten & voorspellingen

De Dynamics 365 app voor Customer Insights werd al in 2018 gelanceerd als public preview, maar is sinds april van dit jaar verkrijgbaar voor alle Dynamics 365-klanten. De app doet het nodige puzzelwerk om ruwe klantgegevens (algemene gegevens, aankopen, gedragingen en interacties) opgeslagen in verschillende bronnen te verzamelen in één centraal dashboard. Vervolgens voert de app er geavanceerde analyses op uit via artificiële intelligentie.

Uw data binnen de Customer Insights app is veilig door het instellen van toegangscontroles en authenticatie via Azure Active Directory.
Binnen de app kan u rollen aanmaken via de Azure portal en deze rollen toewijzen aan specifieke gebruikers om de toegangsrechten tot klantprofielen, -interacties en inzichten te beheren.


Wilt u uw business een boost geven en aan de slag gaan met Dynamics 365 voor Customer Insights? Contacteer ons, wij helpen u graag verder.


Lees meer

Vlot omschakelen naar de Unified Interface
Nieuw licentiemodel van Microsoft Dynamics 365
Kwalificeer uw ‘hottest’ leads via geautomatiseerde lead scoring

CRM TIPS ONTVANGEN

U wilt geen blogartikel missen? U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox.
Stay tuned!