Heldere klantinzichten met Dynamics 365 voor Customer Insights

Uw klant beter kennen en begrijpen

Met Microsoft Dynamics 365 voor Customer Insights leert u uw klanten beter kennen en begrijpen op basis van hun aankoopgedrag, ervaringen, wensen en noden, ergernissen … . Hoe? Door klantinformatie en -interacties vanuit verschillende databronnen te verzamelen en hierop geavanceerde analyses uit te voeren via artificiële intelligentie en machine learning.

De ‘Customer Insights’ app gaat dus veel verder dan alleen maar het opslaan van een enorme hoeveelheid ruwe gegevens. De app biedt nieuwe inzichten via analyses van heel wat beschikbare data. Op basis van deze inzichten kan u dan gerichte acties ondernemen.

Uw databronnen samenbrengen en analyseren

Neemt u er even een papiertje bij en noteer eens alle bronnen waarvan u denkt dat deze klantgegevens bevatten. Wedden dat u er wel enkele heeft genoteerd zoals Excel, uw CRM systeem, uw ERP tool, files op diverse netwerklocaties, … ? Kortom, klantinformatie zit overal verspreid en vaak gaat het over dezelfde informatie.

Om intelligente klantinzichten uit (big) data te halen is het noodzakelijk om de data uit diverse databronnen samen te brengen op één centrale plaats.

Customer Insights van Microsoft Dynamics 365 kan u hierbij helpen.

Wat u mag verwachten van de Customer Insights app?

1. 360° zicht op de klantreis (‘customer journey’)

De app verzamelt en visualiseert klantinformatie en -interacties vanuit Microsoft en andere veelgebruikte externe databronnen in één centraal, gebruiksvriendelijk dashboard. Zo krijgt u een 360° zicht op de volledige klantreis of customer journey (d.i. het traject dat een potentiële klant aflegt voordat hij/zij een product aankoop). Op basis hiervan kan u KPI’s definiëren om uw bedrijfsresultaten te monitoren en te meten.

Net IT CRM blog: screenshot Customer Insights - 360 zicht customer journey

2. Voorspellende matching

De app combineert en vergelijkt data uit meerdere bronnen met reeds gekende klantinformatie opgeslagen in Microsoft Dynamics 365. Vervolgens stelt de  app voor om bepaalde gegevens aan elkaar te linken. Dit op basis van contextuele data en machine learning.

Net IT CRM blog: screenshot Customer Insights voorspellende matching 01

Net IT CRM blog: screenshot Customer Insights voorspellende matching 02

3. Voorspellende scoring

De app voorspelt bedrijfsresultaten op basis van specifieke score-modellen en artificiële intelligentie. Customer Insights analyseert historische klantdata (zoals service-aanvragen, gewonnen of verloren opportuniteiten) en gerelateerde interacties en creëert op basis van deze analyses voorspellende bedrijfsresultaten.

Op die manier krijgt u een antwoord op bijvoorbeeld volgende vragen:

  • Op welke van uw leads moet u zich momenteel zeker focussen?
  • Welke cases kunnen escaleren?
  • Welke opportuniteiten zal u in deze periode kunnen converteren?
  • Welke van uw accounts dreigt u te verliezen?

 

4. Segmentatie voor marketingopportuniteiten

De app voorziet diepgaande segmentatie van klantprofielen, gebaseerd op gekende en voorspellende bedrijfsresultaten en de klantreis of customer journey. Op basis van deze segmentatie kan u de juiste mensen bereiken, met de juiste boodschap, op het juiste moment.

Net IT CRM blog: screenshot Customer Insights segmentatie

5. Toegangscontrole gebaseerd op rollen

Uw data binnen de Customer Insights app is veilig door het instellen van toegangscontroles en authenticatie via Azure Active Directory.
Binnen de app kan u rollen aanmaken via de Azure portal en deze rollen toewijzen aan specifieke gebruikers. Uw medewerkers kunnen inloggen op de app met hun eigen account. Afhankelijk van hun rol kunnen zij bepaalde klantprofielen, -interacties en inzichten al dan niet bekijken en/of beheren.

Net IT CRM blog: screenshot Customer Insights - toegangscontrole rollen


Wilt u meer informatie over de ‘Customer Insights’ app van Microsoft Dynamics 365? Of u wilt er meteen mee aan de slag gaan?
Contacteer ons! Wij helpen u graag verder.

Contacteer ons