Waarom Microsoft Dynamics 365? 5 goede redenen

Vorig jaar bracht Microsoft een nieuw business softwareplatform op de markt, Microsoft Dynamics 365. Hierbij werden Microsoft Dynamics CRM en ERP samengebracht in één clouddienst.

Afbeelding Logo MS Dynamics 365 CRM en ERP

MS Dynamics 365 bestaat uit specifieke bedrijfsapps die probleemloos samenwerken in de cloud. De apps voor klantrelatiebeheer (Customer Relationship Management, CRM) worden aangeduid met de term Customer Engagement en omvatten: Sales, Marketing, Customer Service, Field Service, Project Service Automation en hun gerelateerde services. Daarnaast zijn er ook specifieke apps voor Finance en Operations, Financials, Retail en Talent.

Op de website van Microsoft leest u dat u met deze “intelligente apps uw bedrijfsactiviteiten kan beheren en uitvoeren en tegelijkertijd een betere relatie kan opbouwen met uw klanten”.

In dit blogartikel geven wij nog 5 goede redenen waarom u zou moeten kiezen voor Microsoft Dynamics 365.

1. Verschillende licentiemodellen volgens wat uw bedrijf nodig heeft

Dankzij de nieuwe licentiemodellen selecteert u zelf welke MS Dynamics 365 apps u nodig heeft, volgens de noden en behoeften binnen uw onderneming. U start met datgene wat u nodig heeft en als de situatie erom vraagt kan u de capaciteit en toepassingen uitbreiden. Of uw bedrijf nu 10 of 1000 medewerkers telt, Microsoft voorziet verschillende opties waarbij u enkel betaalt voor wat u op dat moment kan gebruiken.

Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie over de Dynamics 365 licenties

2. Alle tools in één applicatie

Microsoft Dynamics 365 is gebouwd op Azure – het cloudplatform van Microsoft – en bestaat dus uit verschillende business apps. De belangrijkste zijn Sales, Customer Service, Field Service en Project Service Automation. Een groot voordeel hiervan is dat u eenvoudig van de ene app naar de andere app kan navigeren, zonder dat u steeds vensters moet open- en dichtklikken. Uiteraard is MS Dynamics 365 apps ook volledig geïntegreerd met de productiviteitsoplossingen binnen Office 365.

3. Geoptimaliseerd voor elk apparaat

Waar of met welk apparaat u ook werkt, Dynamics 365 geeft u snel informatie en overzichten. Dankzij de eenvoudige configuratie en implementatie op desktop, mobiel of tablet heeft u altijd toegang tot de meest recente (klant)gegevens en bestanden, zowel online als offline. Hierdoor kan u snel en efficiënt werken en:

  • beter inspelen op de noden en wensen van uw klanten
  • de klanttevredenheid verhogen
  • meer gefundeerde strategische beslissingen nemen
  • kosten besparen
  • de efficiëntie van uw organisatie verbeteren
  • uw werkingsprocessen maximum optimaliseren
  • uw activiteiten en resultaten vlugger zichtbaar maken

Bekijk op ons YouTube-kanaal interessante video’s over Microsoft Dynamics 365

4. Microsoft als vendor

Microsoft is wereldwijd één van de grotere spelers op het gebied van hardware en software en groeit voortdurend door innovatie. Door het samenbrengen van Dynamics CRM en Dynamics ERP in Microsoft Dynamics 365 heeft Microsoft de behoefte naar integratie tussen systemen letterlijk genomen. Dynamics 365 is het enige platform voor bedrijfsapplicaties waarbij standaard ook big data, Business Intelligence (BI) en Internet of Things (IoT) is geïntegreerd.

5. Gemeenschappelijk databasemodel

In Microsoft Dynamics 365 zijn er een paar zeer belangrijke pijlers die echte “Gamechangers” zijn.

Eén van die pijlers is het gemeenschappelijk databasemodel (Common Data Model) voor het opslaan en uitwisselen van informatie over alle Microsoft-applicaties heen. Deze database bevat gegevens over projecten, klanten, campagnes, … uit alle Dynamics-applicaties én Office 365.
Waarom dit nu zo belangrijk is? Omdat de nood naar één gebruiksvriendelijke “end-to-end oplossing” groter is dan ooit.

Bijvoorbeeld een verkoper communiceert met een prospect via Outlook. De prospect vraagt informatie over uw producten. Via Dynamics 365 opent de verkoper direct de productinfo vanuit Outlook en stuurt deze info naar de prospect zonder de e-mail te verlaten. De prospect reageert onmiddellijk op deze e-mail en wil graag een offerte. De verkoper verstuurt kort daarna de offerte, nog steeds zonder zijn e-mail te verlaten. De verkoper verlaat vervolgens zijn kantoor en krijgt tijdens het rijden naar een andere klant de vraag van de prospect om de aantallen aan te passen. De verkoper kan via zijn mobiele apparaat de offerte aanpassen waardoor hij in een zeer korte tijd de offerte kan omzetten tot een order.


Bent u ondertussen overtuigd van MS Dynamics 365? Aarzel dan niet en neem vrijblijvend contact op. Stuur een e-mail naar crm@net-it.be of bel ons op +32 9 361 82 33 .

Contacteer ons